Test drive MINI Cooper S Roadster 1.6 T/184 CP

MINI Cooper S Roadster 1.6 T

Un MINI nu poate trece indiferent, iar cea mai nouă creaţie a mărcii – Roadster – se potriveşte de minune sezonului 2012 chiar dacă oferă doar două locuri.

  • Performante dinamice de exceptie
  • prezenta “scenica” deosebita
  • valori bune de revanzare
  • Calitatea interiorului putea fi mai buna
  • foarte putine dotari standard

MINI este un brand care nu mai are nevoie de nicio introducere, fiind mai degrabă un cult, decât un producător de maşini. Cu reale veleităţi sportive îmbrăcate într-un costum mereu la modă, MINI lansează şi pentru România modelul Roadster, adică versiunea cabrio a modelului Coupe. Pentru a nu se face confuzii, acesta a primit doar numele de Roadster, încercând să sugereze că este un model de sine stătător şi nu Coupe-ul cu acoperiş textil.

Estetic, MINI Roadster nu face rabat de la elementele care semnalează o maşină de oraş, cu un design greu de confundat şi cu al său spate obraznic. Mic, dar hotărât, Roadster îşi bucură cei doi ocupanţi cu un plafon retractabil manual şi, în spiritul vremurilor demult apuse, acoperişul este din material textil. Interiorul este identic cu cel al Coupe-ului şi la fel de spectaculos când vine vorba de layout.

MINI, dar mare

Personal, am fost plăcut surprins de spaţiul pe care îl oferă, dar şi de numărul mare de soluţii pentru depozitat. Renunţându-se la banchetă, în spatele scaunelor am avut la dispoziţie un inteligent spaţiu de stocare, în care pot încăpea cu uşurinţă câteva pungi de cumpărături. Portbagajul este a doua surpriză, fiind suficient de mare chiar şi pentru un weekend prelungit la mare sau la munte.

Poziţia de conducere joasă şi propulsorul de 1.6 litri şi 184 CP mi-au sugerat că este momentul să-l dezgolesc îndată ce selectez prima treaptă de viteză. Procesul de capotare/decapotare este manual şi implică nişte pârghii care trebuie acţionate, totul fără a fi nevoie să mă ridic de la volan. Sunetul gutural al evacuării, soft top-ul la orizontală şi un drum de munte aveau să descrie povestea dintre noi.

Deşi nu sunt la prima aventură cu un MINI, nu mă pot abţine să nu laud modul cum un astfel de model mă trezeşte la viaţă.

Senzaţie majoră cu ….

Roadster este mai aproape ca niciodată de maşina perfectă pentru sezonul estival. Spun asta deoarece a fost una dintre puţinele cabriolete care au reuşit să comunice exact ceea ce am vrut eu să aud. Direcţia transmite în orice moment ce se întâmplă cu puntea faţă, în timp ce timoneria cutiei mă îmbie la schimbări dese atât de trepte cât şi de direcţie.

În special pe drumurile virajate de munte, unde aerul curat pătrunde la unison cu sunetul motorului în interior, Roadster te face să vezi lucrurile exact din unghiul din care te avantajează. Cei 600 km parcurşi m-au făcut să descopăr un MINI mult mai permisiv cu drumurile cariate din România, dar care te invită la joacă îndată ce îţi apare în faţă primul viraj. Protecţia la vânt este bună şi mi-a permis să rulez cu viteze de aproximativ 90 km/h fără a fi nevoit să vorbesc mai tare sau să ajustez volumul sistemului audio.

Pe drumurile cariate, maşina testată este ajutată şi de anvelopele cu talon înalt care amortizează mai bine. În acelaşi timp, reversul medaliei constă într-un ruliu ceva mai pronunţat decât am întâlnit până acum la orice model din gamă. Impresionant este şi consumul de carburant care poate creşte cu până la 2 l/100 km dacă optezi să rulezi decapotat.

Acest lucru nu este însă o tragedie, în timpul testului consumul mediu de carburant fiind în jurul valorii de 6 litri pentru fiecare 100 de km parcurşi. În funcţie de bugetul disponibil, Roadster poate fi achiziţionat la preţuri începând cu 23.932 euro cu TVA pentru Cooper de 1.6 litri turbo şi 122 CP. Bineînţeles, cei cu dare de mână se pot orienta către John Cooper Works, care pune la dispoziţie 211 CP şi un pachet interesant de dotări, pentru un preţ de 34.658 euro cu TVA. MINI Roadster este o găselniţă interesantă a producătorului, un model care se integrează perfect în peisajul estival, fie că vorbim de munte sau de mare.

Date tehnice: MINI
Cooper S Roadster
Sasiu si caroserie
Motorizare Cooper S
Nr. usi/locuri 2/2
Masa proprie/totala [kg] 1120/1410
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 3730/1685/1380
Ampatament
Volum portbagaj [l] 240 (240)
Motor si transmisie
Tip motor Cooper S
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1598
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 135(184)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 260/1600
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 227
0-100 km/h [s] 7
Consum urban/extra/mixt 7.5/5.1/6
Emisii CO2 [g/km] 139

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Ferrari F80 AutoExpert.ro

Mi-am configurat cel mai tare Ferrari F80

Ferrari tocmai a lansat noul model-vedetă: F80. Pentru că mă lupt zilnic să devin miliardar, m-am jucat cu configuratorul acestuia și iată

Scroll to Top