Stilul, mobilitatea și ecologia se îmbină armonios în primul concept pe două roți produs de MINI. Scooter E Concept poate reprezenta biletul de intrare al mărcii britanice pe un segment cu potențial considerabil.
MINI Scooter E Concept apare la aproape un deceniu de când noul MINI a fost prezentat pentru prima dată în cadrul Salonului Auto de la Paris. În total, vor exista trei interpretări ale prototipului MINI Scooter E Concept, concepute de Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design.
Nu este numai un vehicul pe două roţi în designul MINI – acest scuter îndeplineşte nevoile tinerei generaţii urbane: spontaneitate, flexibilitate, mobilitate fără emisii CO2. Prin utilizarea unui terminal smartphone drept cheie de contact, prototipul integrează sistemele de infotainment, comunicare şi navigaţie.
MINI Scooter E Concept este propulsat de un motor electric, a cărui realimentare se poate face la orice sursă convenţională de curent prin utilizarea unui cablu de alimentare aflat la bord.
Adrian van Hooydonk declară: “MINI Scooter E Concept reprezintă viziunea electrică a viitorului, pentru că mobilitatea urbană ia o nouă direcţie datorită MINI. Suntem deosebit de încântaţi să lansăm proiectul în cadrul Festivalului de Modă de la Londra şi să aducem un omagiu moştenirii noastre britanice, dar să marcăm şi începerea unei noi ere pentru MINI.”
Noul concept de design al scuterului se bazează pe actuala producţie de serie, dar depăşeşte limitele acesteia în privinţa creativităţii. La fel cum designul compact al versiunii clasice Mini, apărut în anii ’50 din cauza crizei combustibilului, a simbolizat o nouă realitate pentru condusul urban modern, MINI Scooter E Concept este conceput pentru peisajul în schimbare al condiţiilor de trafic citadin şi de mediu, pentru a oferi o alternativă stilată şi fără emisii la mobilitatea urbană.
MINI inconfundabil: reinterpretare unică a detaliilor unice în trei versiuni de design.
Particularităţile distinctive includ panoul rotund de instrumente dispus central, vitezometrul emblematic, semnalizatoarele proeminente vizual în stilul versiunii clasice MINI şi elementele cromate de pe caroserie. În plus, culorile şi materialele ies clar în evidenţă, ceea ce face ca MINI Scooter E Concept să fie un model MINI ce poate fi recunoscut de la prima vedere.
Conceptele de design diferă prin numărul de pasageri pe care îi permit. Primul MINI Scooter E Concept este o variantă cu două locuri dezvoltată pentru “plăcerea condusului pentru doi”. Reflectă schema coloristică a prototipului hatch MINI E, dintre care 40 de unităţi se află în teste pe şoselele din Marea Britanie – cu caroseria vopsită în nuanţa carbon mat, un scaun în galben şi capace ale retrovizoarelor în galben – şi accentuează aspectul deosebit de intens al condusului fără emisii.
Cel de-al doilea concept este unul cu un singur loc şi cel mai sportiv dintre noile creaţii. Acest model omagiază moştenirea britanică a mărcii. Printre dotări figurează combinaţia clasică a tapiţeriei scaunului în nuanţa maro închis, vopseaua British Racing Green a caroseriei şi capacele retrovizoarelor care aduc aminte de legendarele modele de curse.
Cel de-al treilea şi, prezentat în exclusivitate la Londra, a fost inspirat de cultura pop a anilor ’60, un deceniu sinonim cu versiunea clasică Mini, designul fiind inspirat în special din grafica distinctivă a erei Mod. Caroseria de culoarea albă a acestei variante cu două roţi este decorată cu numeroase aplicaţii şi abţibilduri – capacul de la retrovizoarea stângă poartă emblema MINI, în timp ce partea dreaptă are imprimată cocarda Royal Air Force în culorile roşu, alb şi albastru. Piesa de rezistenţă este un scaun de piele perforată prin care se poate vedea celebrul steag Union Jack.
Tot ce ai nevoie este o priză.
MINI Scooter E Concept este propulsat de un motor electric amplasat în roata spate, care este alimentat de o baterie litiu-ion compactă. Acumulatorul poate fi încărcat la orice sursă de curent standard. Conducătorului i se indică pe afişaj nivelul de încărcare a bateriei: MINI Scooter E Concept poate fi alimentat prin intermediul unui cablu ataşat în spatele scuterului.