Facelift-ul lui Colt nu aduce foarte mult in materie de motorizari si interior, in schimb ii ofera o imagine ceva mai agresiva. Cat de mult poate ajuta o noua grila?
- Multe dotari in standard
- Spatiu interior generos
- Plastice si finisari sub media segmentului
- Putine motorizari
Colt se aliniază la tendiţele actuale ale designului auto printr-un face lift ce îi subliniază sportivitatea. Majoritatea automobilelor lansate în ultimii ani, incluzând în această categorie şi modelele ce au primit numai un face lift, au pus accentul pe plăcerea de a conduce şi dinamică. Maşinile obişnuite au o tot mai mare înclinaţie spre sportivitate, iar sportivele pur sânge devin tot mai prietenoase cu utilizatorul. Din acest proces de schimbare avem de câştigat noi, posesorii modelelor obişnuite.
Schimbările evidente aduse Colt-ului sunt farurile şi grila impozantă a radiatorului, acesta devenind prin asemănare fratele mai mic al lui Lancer. Stopurile au fost de asemenea retuşate, dar nu produc aceeaşi senzaţie de noutate precum farurile.
La interior a fost înlocuit plasticul transparent ce era prezent pe consola centrală cu unul opac, ce oferă un aspect plăcut. Materialele folosite la construcţie sunt bune pentru clasa sa, pasagerii neintrând în contact cu zone din plastic dur. Confortul oferit de interior poate fi real îmbunătăţit, clienţii putând opta pentru dotări precum tapiţeria din piele sau scaunele încălzite.
Poziţia înaltă la volan oferă o bună vizibilitate asupra drumului, dar este uşor limitată către lateral de montanţii A. Colt impresionează prin spaţiul pus la dispoziţia pasagerilor, în special varianta de caroserie cu trei uşi. O persoană cu înălţimea de 1.80m ce călătoreşte pe banchetă are loc atât la cap cât şi la genunchi, reversul medaliei fiind mărimea redusă a portbagajului.
Comportamentul dinamic este axat pe sportivitate, denivelările mai mari precum ralantisoarele simţindu-se „bine” de către pasageri. Timoneria nu era foarte precisă, probabil pentru că modelul testat nu avea decât câţiva kilometri la bord. Motorul obţine un consum bun de carburant şi oferă o autonomie semnificativă. În timpul testului am parcurs 200 km în mediu mixt cu un sfert de rezervor. Cuplul generat de motor la turaţii scăzute este suficient pentru a te deplasa fără să încurci traficul, dar „performanţele” se obţin peste 3.000 rpm.
Date tehnice: | Mitsubishi Colt |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.3i |
Nr. usi/locuri | 3/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 940/1435 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3880/1695/1520 |
Ampatament | 2500 |
Volum portbagaj [l] | 220 (760) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.3i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1332 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 70(95)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 125/4000 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 178 |
0-100 km/h [s] | 11.1 |
Consum urban/extra/mixt | 7.4/4.8/5.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 143 |