Repercusiunile scandalului emisiilor din ograda Mitsubishi se vor face simțite din plin în următoarele luni. Asta arată ultima estimare publicată de către compania niponă.
După cum știm, oficialii Mitsubishi au recunoscut că au trucat valorile consumului mediu, la anumite modele comercializate pe piața din Japonia. Bine, au recunoscut după ce rivalii (și apoi colegii) de la Nissan s-au plâns că modelele Dayz și Dayz Rock, din clasa mini, pe care le produc în colaborare cu Mitsubishi, au avut probleme la retestările emisiilor.
În urma lipsei de fair-play de care au dat dovadă niponii, încrederea clienților a fost puternic afectată, iar vânzările Mitsubishi vor scădea în consecință. Cât de mult? Cam cu 8%, ajungând la o valoare estimată de 962.000 de unități, în perioada aprilie 2016 – martie 2017. Acest fapt se traduce printr-o pierdere de 1,22 miliarde euro la nivel global.
Previziunile pentru piața din Japonia sunt, însă, și mai sumbre: numai 60.000 de mașini vor fi comercializate pe teren propriu, Mitsubishi estimând o scădere a vânzărilor cu 40%! Totalul pierderilor estimate de Mitsubishi este cauzat de scăderea vânzărilor, de plata obligațiilor financiare către muncitorii trimiși acasă și către companiile afectate de înșelătorie, respectiv de compensațiile plătite proprietarilor de mașini afectate.
Da, fiecare proprietar de Mitsubishi eK va primi echivalentul a 845 euro, drept compensație pentru diferența de consum dintre cifrele oficiale și realitate. Compensațiile suportate de compania niponă vor însuma 423 milioane euro, în timp ce alte plăți datorate brandurilor afectate (precum Nissan), vor mai scoate din contul Mitsubishi încă 846 milioane euro.
Profitând de conjunctura creată, Nissan a cumpărat 34% din acțiunile unei companii de prestigiu aflată în corzi, sperând ca, în viitor, să câștige de pe urma acesteia și să-i redea imaginea care-a consacrat-o. Un singur lucru este cert, însă: infuzia de capital va ajuta Mitsubishi să mai reziste o perioadă pe piață. Ce le va rezerva viitorul, însă, vom vedea.
VW și-a estimat deja pierderile, la fel și Mitsubishi. Mai rămâne ca Suzuki să iasă la înaintare, pentru a ne oferi o imagine completă a celui mai mare val de scandaluri din istoria automobilului.
Sursa: The Asahi Shimbun