Ralliart este o formă de relaxare la sfârşitul unei zile încărcate, dar în weekend nu va oferi aceleaşi senzaţii ca un hot hatch veritabil.
- Surprinzator de practic
- transmisia automata
- Consum mare
- greutatea mare nu favorizeaza comportamentul dinamic
Ralliart este genul de maşină pe care o cumperi pentru că vrei să te bucuri de performanţele şi sunetul unui motor puternic, de tracţiunea integrală preluată de la Evo, dar fără brutalitatea celui din urmă. În plus, modelul Sportback pare mai interesant decât varianta sedan, haionul reprezentând o abordare mai futuristă a caroseriei.
Viaţa alături de Ralliart este în general plăcută. Este destul de comod pentru drumurile patriei, cutia automată este o binecuvântare atunci când eşti prins în trafic, iar spaţiul pus la dispoziţia pasagerilor nu va exclude acest model din planurile de vacanţă. În utilizarea cotidiană, bancheta rabatabilă şi volumul spaţiului de încărcare al versiunii în cinici uşi permit transportarea unor obiecte voluminoase.
Graţie celor 240 CP dezvoltaţi de motorul de 2.0l supraalimentat ai în permanenţă o rezervă de putere, ceea ce înseamnă că la drumuri lungi depăşirile sunt o simplă formalitate. Reprizele de acceleraţie îţi permit să croşetezi traficul fără a-i deranja pe ceilalţi. Ca exemplu am luat des întâlnita situaţie în care te deplasezi în spatele cuiva (de regulă un taximetrist) care opreşte brusc, fără a semnaliza, obligându-te să frânezi odată cu el.
Singurul argument împotriva practicalităţii lui Ralliart este consumul mare de combustibil, acesta devinind alaramant într-un oraş aglomerat precum Bucureşti. Te poţi încadra în consumul declarat de 13.9 l/100 km dacă vei conduce preponderent pe timpul nopţii.
Costul plătit pentru confort este comportamentul dinamic afişat în momentele în care solicitați maşina către limitele sale, pe drumuri virajate. În aceste condiţii este recomandată schimbarea manuală a vitezelor prin intermediul padelelor de lângă volan. Suspensia se descurcă decent la schimbările bruşte de direcţie, iar graţie tracţiunii integrale poţi ieşi din viraj cu acceleraţia la podea. Frânele sunt dozabile, dar se încălzesc destul de repede şi îşi pierd eficienţa. Acest lucru se poate datora faptului că modelul testat avea destul de mulţi kilometri la bord.
La finalul testului am ajuns la concluzia că Sportback Ralliart este o maşină de care te poţi bucura zilnic, dacă îţi permiţi să-i satisfaci setea de benzină.
Date tehnice: | Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 MIVEC TURBO |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1610/2085 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4585/1760/1515 |
Ampatament | 2635 |
Volum portbagaj [l] | 290 (1350) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 MIVEC TURBO |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1998 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 177(240)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 343/2500 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 230 |
0-100 km/h [s] | 7 |
Consum urban/extra/mixt | 13.9/7.8/10 |
Emisii CO2 [g/km] | 243 |