Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart 2.0 T 240 CP

Ralliart este o formă de relaxare la sfârşitul unei zile încărcate, dar în weekend nu va oferi aceleaşi senzaţii ca un hot hatch veritabil.

  • Surprinzator de practic
  • transmisia automata
  • Consum mare
  • greutatea mare nu favorizeaza comportamentul dinamic

Ralliart este genul de maşină pe care o cumperi pentru că vrei să te bucuri de performanţele şi sunetul unui motor puternic, de tracţiunea integrală preluată de la Evo, dar fără brutalitatea celui din urmă. În plus, modelul Sportback pare mai interesant decât varianta sedan, haionul reprezentând o abordare mai futuristă a caroseriei.

Viaţa alături de Ralliart este în general plăcută. Este destul de comod pentru drumurile patriei, cutia automată este o binecuvântare atunci când eşti prins în trafic, iar spaţiul pus la dispoziţia pasagerilor nu va exclude acest model din planurile de vacanţă. În utilizarea cotidiană, bancheta rabatabilă şi volumul spaţiului de încărcare al versiunii în cinici uşi permit transportarea unor obiecte voluminoase.

Graţie celor 240 CP dezvoltaţi de motorul de 2.0l supraalimentat ai în permanenţă o rezervă de putere, ceea ce înseamnă că la drumuri lungi depăşirile sunt o simplă formalitate. Reprizele de acceleraţie îţi permit să croşetezi traficul fără a-i deranja pe ceilalţi. Ca exemplu am luat des întâlnita situaţie în care te deplasezi în spatele cuiva (de regulă un taximetrist) care opreşte brusc, fără a semnaliza, obligându-te să frânezi odată cu el.

Singurul argument împotriva practicalităţii lui Ralliart este consumul mare de combustibil, acesta devinind alaramant într-un oraş aglomerat precum Bucureşti. Te poţi încadra în consumul declarat de 13.9 l/100 km dacă vei conduce preponderent pe timpul nopţii.

Costul plătit pentru confort este comportamentul dinamic afişat în momentele în care solicitați maşina către limitele sale, pe drumuri virajate. În aceste condiţii este recomandată schimbarea manuală a vitezelor prin intermediul padelelor de lângă volan. Suspensia se descurcă decent la schimbările bruşte de direcţie, iar graţie tracţiunii integrale poţi ieşi din viraj cu acceleraţia la podea. Frânele sunt dozabile, dar se încălzesc destul de repede şi îşi pierd eficienţa. Acest lucru se poate datora faptului că modelul testat avea destul de mulţi kilometri la bord.

La finalul testului am ajuns la concluzia că Sportback Ralliart este o maşină de care te poţi bucura zilnic, dacă îţi permiţi să-i satisfaci setea de benzină.

Date tehnice: Mitsubishi
Lancer Sportback Ralliart
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 MIVEC TURBO
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1610/2085
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4585/1760/1515
Ampatament 2635
Volum portbagaj [l] 290 (1350)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 MIVEC TURBO
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1998
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 177(240)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 343/2500
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 230
0-100 km/h [s] 7
Consum urban/extra/mixt 13.9/7.8/10
Emisii CO2 [g/km] 243

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top