Deşi nu este expus pentru prima dată de către cei de la Mitsubishi, conceptul XR-PHEV, este la fel de spectaculos. De data aceasta, cu mici îmbunătăţiri, avem de-a face cu XR-PHEV II.
XR-PHEV a mai fost prezentat o dată, în 2013. Anul acesta, la Geneva, ne întâlnim cu o evoluţie, un urmaş cu ceva upgrade-uri. Prin acest concept Mitsubishi îşi face loc în segmentul crossover-urilor, o tendinţă ce tinde să devină sâcâitoare, la nivel de industrie auto.
Ce este cu adevărat interesant este sistemul complex de propulsie pe care îl propune XR-PHEV II. Asocierea unui motor termic cu unul electric de tracţiune promite 163 CP, automobilul beneficiind şi de o baterie de acumulatori de 12 kW. Aceştia pot fi încărcaţi şi de la priză, ceea ce îl plasează pe XR-PHEV II în loja hibridelor de tip plug-in. Din câte se pare doar puntea faţă va fi motoare, neexistând încă informaţii despre un sistem de tracţiune integrală.
Un atu al noului concept Mitsubishi este versatilitatea extraordinară pe care o promite sistemul hibrid. Cum o funcţionare asemănătoare celui ce echipează modelul de serie Outlander PHEV, sistemul de pe XR-PHEV II poate funcţiona doar utilizând motorul electric sau ca un hibrid clasic; doar că el poate opta, automat, între o funcţionare hibridă în serie şi una în paralel. Şi, peste toate, se poate alege dacă în timpul funcţionării să se încarce şi bateria de acumulatori sau nu.