Elon Musk intenționează să construiască un model compact Tesla în noua uzină din sudul Berlinului care să concureze cu noul VW ID.3 dar și cu BMW i3.
Foto: Auto motor und sport
Elon Musk are un mod special de a anunța modelele noi. Userul M Jaunius Kapkan a scris pe twitter că noul SUV de clasă medie Tesla Model Y este prea mare pentru orașele europene și ar prefera un hatch compact. Și Elon Musk i-a răspuns prompt: “Ar fi un model potrivit de proiectat și produs în Germania”.
Acum nu știm dacă userul respectiv nu este cumva un colaborator al lui Musk și dialogul a fost gândit dinainte sau pur și simplu Musk a răspuns în mod spontan acestui user.
Cert este că până în prezent, Elon Musk a dat viață multora dintre anunțurile sale și având în vedere noua uzină pe careTesla o construiește în Germania totul este posibil. Nimeni nu ar fi surprins dacă Musk ar avea deja planuri concrete pentru un astfel de model.
Tesla este în fază avansată de construcție a unei uzine în zona de sud-est a Berlinului dar și a unui centru de design. Ironie a sorții, concurentul lui VW ID.3 ar fi mai aproape decât s-ar putea crede. Între locul uzinei Tesla din Berlin și Wolfsburg sunt doar 230 km. Și VW are un centru de cercetare Future Center Europe la Postdam, în sudul Berlinului, foarte aproape de viitoarea uzină Tesla unde designeri, dezvoltatori de software și alți specialiști lucrează la mobilitatea de mâine.
Se pare că Musk a înțeles că standardul european de mărime este diferit în Europa față de SUA și că în Europa ce este compact în SUA poate fi prea mare pe vechiul continent.
Când Jay Leno a fost printre primii care a condus noul pick-up Tesla Cybertruck, în timp ce se afla pe scaunul din dreapta față, Musk a spus că își poate imagina și un pick-up mai mic special pentru Europa.
Un model Tesla compact nu ar fi o surpriză deoarece Musk a anunțat deja un model de clasă mică la deschiderea noii uzina Gigafactory 3 în Shanghai, China: un model electric supercool ar urma să fie creată pentru piața globală.
Încă șapte modele Tesla sunt posibile
Musk are gânduri mărețe de expansiune. Extraordinara aventură începută cu Tesla roadster între 2008-2012 conturează acum o gamă solidă: limuzina de clasă medie Tesla Model 3 și SUV-ul derivat Tesla Model Y, limuzina de clasă mare Tesla Model S și SUV-ul derivat Tesla Model X.
Un nou roadster a fost deja anunțat alături de pick-up-ul Cybertruck și de camionul Tesla care ar putea exista în mai multe variante. De asemenea, se pare că Musk lucrează și la un van care să circule prin tunelurile create de compania Boring care aparține tot lui Elon Musk.
Nu în cele din urmă, gama ar putea fi completată cu modelul de clasă mică dezvoltat în China, cu un pick-up mai mic decât Cybertruck și cu modelul compact construit în Germania. Musk a menționat un pick-up mai compact pentru Europa în timpul test-drive-ului cu Tesla Cybertruck realizat în premieră de Jay Leno, cu Musk pe scaunul din dreapta.
Astfel, cel puțin șapte mai multe ar putea fi adăugate în curând la cele patru modele care deja circulă pe șosele.
Cert este că după ce a atacat piața cu modelele mari, Musk întrevede potențialul unor mașini compacte atât în China cât și în Europa.
Numai că aici Musk vine pe o piață foarte aglomerată unde concurează deja Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3, dar și noul VW ID.3 cu toate derivatele sale de la Skoda, Seat și Audi care vor urma.
De aceea, Musk va trebui să ofere o calitate impecabilă pentru a se impune pe piață.
În America, Musk are multe probleme de calitate în special la noul SUV Tesla Model Y. Clienții postează fotografii cu defecte de fabricație la Model Y pe rețelele de socializare aproape în fiecare zi. Sperând la o calitate mai bună, userii de pe rețelele sociale așteaptă începerea producției lui Model Y la noua uzină din Berlin. Dar Model Y produs în Europa va fi destinat pieței europene și nu va fi exportat în SUA. Modelele destinate pieței SUA se produc în continuare la uzina Tesla din Fremont, California.
Șansa lui Tesla este ca modelele produse în Europa să fie mai bune calitativ decât cele din SUA iar în cazul modelului compact să vină cu un prețmai mic decât al lui VW ID.3 la o autonomie comparabilă. Ceea ce nu ar fi tocmai complicat deoarece VW ID.3 este foarte scump.