Pe lângă modele BMW M cunoscute au fost și altele care nu au fost produse niciodată în serie. Prezentăm mai jos câteva dintre ele care au rămas ascunse în garajele BMW sau au fost prezentate doar sub formă de concept car.
Divizia sport BMW M GmbH este una dintre cele mai de succes. Anul trecut, bavarezii au reușit să vând mai multe unități decât divizia rivalilor de la Mercedes-AMG. BMW M a vândut anul trecut 135.826 unități, cu peste 3.000 mai mult decât cele 132.136 unități vândute de AMG.
De-a lungul anilor au fost multe modele BMW M care nu au fost produse niciodată în serie. Un M8 a fost așteptat 30 de ani iar un M3 Touring nu a apărut niciodată. Un BMW X5M a apărut la 9 după ani conceptul X5 Le Mans V12.
Variații pe baza lui M3
BMW a produs senzație cu un exemplar unic de pick-up bazat pe BMW M3 E30 în anii 80 care a fost utilizat doar pentru uz intern. Motorul de 2,3 litri cu 4 cilindri și 195 CP din M3 E30 a fost amplasat sub capota pick-up-upului care atingea 230 km/h.
Apoi, când BMW a lansat modelul compact Seria 3 Compact derivat din E36 toată lumea aștepta un M3 Compact mai ales că motorul exista la BMW: 3,2 litri cu 6 cilindri în linie de 321 CP. Prototipul a fost construit, era deja pregătit pentru producție dar s-a renunțat la el.
Pe baza lui M3 46 care exista ca sedan coupe și cabrio au fost zvonuri că va exista și un break. BMW a creat prototipul dar nu l-a mai industrializat niciodată. M3 Touring nu a fost produs niciodată în serie. Acesta beneficia de motorul de la M3 E46 de 3,2 litri și 343 CP.
Un break a avut însă M5 la generațiile E60 și E34 dar la E28 și E39 a existat doar limuzina M5. Puțini știu că a existat și un prototip M5 Cabrio bazat pe E34 care a fost oprit înainte de intra în producție.
30 de ani de așteptare pentru un BMW M8
Dar cel mai mare regret este că fosta Seria 8 nu a avut o versiune M. Cel mai puternic model a rămas 850 CSI cu V12 de 5,6 litri și 380 CP. A existat un proiect al unui M8 cu motor de 6 litri și 550 CP rămas însă nefinalizat care însă a fost expus în 2010 în muzeul BMW.
Citește totul despre BMW M8 2020
Motorul V12 a fost însă utilizat într-o formă modificată în senzaționalul McLaren F1 și în conceptul BMW X5 Le Mans în care furniza 700 CP.
Cu Hans-Joachim Stuck la volan, BMW X5 Le Mans a atins o viteză maximă de 311 km/h pe circuitul de la Nurburgring.
Vezi video cu Hans Joachim Stuck la volanul lui BMW X5 LeMans
Prezentat în 2000, pe baza generației E53, BMW X5 Le Mans ar fi putut să fie primul SUV M al lui BMW. Nu a fost să fie, dar în 2009, BMW a lansat primul BMW X5M pe baza lui E70 cu motor V8 bi-turbo de 4,4 litri și 555 CP.
Astăzi, divizia BMW M satisface aproape toate gusturile. Există un M compact în hainele lui BMW M2. Există M8, X3M/X4M și a fost prezentată deja noua generație X5M/X6M. Ce lipsește? Un X2M. Poate însă că BMW se gândește deja la el. Nu e simplu pentru că nu există BMW M veritabil pe baza platformei cu tracțiune față UKL.