MONA o marcă Xpeng destinată mașinilor electrice accesibile

xpeng MONA M03

Odată cu anunțul cu privire la o potențială investiție în Europa, chinezii de la Xpeng au dezvăluit și detalii despre noul lor brand de mașini electrice accesibile – MONA.

Primul model al sub-brandului de buget MONA al Xpeng va fi comercializat pe piața chineză cu echivalentul a 16.813 dolari americani. Și asta fără a fi vorba despre o mașină cu dotări minimale. De altfel una dintre versiunile modelului MONA M03 include chiar un sistem de deplasare autonomă.

Modelul complet electric MONA M03 devine cel mai accesibil vehicul Xpeng și, în China, va concura în segmentul de mașini electrice cu prețuri cuprinse între 100.000 – 150.000 yuani (14.035 USD – 21.052 USD) care reprezintă o treime din vânzările totale de autoturisme de pe cea mai mare piață auto din lume. Deocamdată nu există informații cu privire la eventuala comercializare a modelului în Europa.

Modelul MONA M03 va fi disponibil în două versiuni. Una dintre acestea este entry-level (M03), disponibilă cu un preț de catalog care pornește de la echivalentul a 16.813 dolari, iar cea de-a doua, denumită M03 Max, care costă minimum 21.866 dolari, dar are în dotare inclusiv un sistem de conducere autonomă. Ambele sunt mai ieftine decât cel mai accesibil model electric al Xpeng de până acum, sedanul P5, care are un preț de bază de 22.000 de dolari.

He Xiaopeng, co-fondator și CEO al XPeng Motors, a menționat că livrările MONA M03 Max, „singura mașină cu conducere autonomă avansată la mai puțin de 200.000 de yuani (28.068 de dolari)”, vor debuta la începutul anului viitor.

Xpeng a dezvoltat marca MONA după ce a achiziționat unitatea de cercetare – dezvoltare pentru mașini electrice a Didi Global, companie chineză care și-a redus semnificativ prezența pe piața ultra-competitivă a vehiculelor electrice din China.

MONA M03 măsoară 4.780 mm în lungime, 1.896 mm în lățime și 1.445 mm în înălțime, iar ampatamentul este de 2.815 mm. În timp ce varianta de bază are un pachet de baterii de 51,8 kWh, MONA M03 Max are o baterie de 62 kWh. Ambele variante au o viteză maximă de 155 km/h.

Xpeng, care înregistrează pierderi importante, se așteaptă ca noul brand MONA să îi asigure o creștere accelerată a vânzărilor care să ducă și la depășirea pragului de rentabilitate. Anterior, oficialii Xpeng au anunțat că se așteaptă la vânzări anuale de peste 100.000 de mașini ale mărcii MONA.

Marja de profit brut a Xpeng s-a îmbunătățit în acest an datorită creșterii cu 20% a numărului de vehicule electrice vândute în primele șapte luni și a majorării veniturilor prin tehnologiile oferite partenerului german Volkswagen.

Xpeng nu este singura companie auto chineză care vizează intrarea în segmentul mașinilor electrice performante, dar cu preț redus. Concurenții de la Nio, au lansat și ei, în aprilie 2024, o marcă având aceeași țintă, Onvo.

Atât Onvo, cât și MONA nu utilizează senzori LIDAR în tehnologiile lor avansate de conducere autonomă (deși Xpeng are în prortofoliu un model cu astfel de senzori – P5), o strategie similară cu cea a Tesla care implică utilizarea unor camere video în locul senzorilor. Aste pentru că un senzor LIDAR costă în China câteva mii de yuani.

Ieri, He Xiaopeng, șeful Xpeng, a anunțat, într-un interviu pentru Bloomberg, că firma chineză – partener al grupului german Volkswagen AG – este în faza preliminară a alegerii unei locaţii din Uniunea Europeană, în cadrul unei strategii pe mai mulţi ani care vizează producţia la nivel local.

Compania chineză estimează că va construi capacităţi de producţie în zonele cu „riscuri relativ reduse cu mâna de lucru”, a spus He Xiaopeng, adăugând că Xpeng intenţionează, de asemenea, să înfiinţeze un mare centru de date în Europa, în condiţiile în care o colecţie eficientă de software devine crucială pentru capabilităţile de conducere ale automobilelor inteligente.

Planurile de ansamblu ale Xpeng de a deveni o companie globală nu vor fi afectate de tarifele suplimentare anunţate de Bruxelles, a subliniat He Xiaopeng, care a recunoscut totuşi că “profiturile generate în unele ţări europene vor fi diminuate după majorarea tarifelor”.

Prin derularea de activităţi de producţie în Europa, Xpeng se alătură unui număr din ce în ce mai mare de constructori chinezi de automobile electrice, precum BYD Co., Chery Automobile Co. şi Zeekr, care caută să producă în regiune pentru a diminua impactul deciziei Uniunii Europene de a majora tarifele pentru automobilele electrice importate din China.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top