Motorul Anului 2019 este… motorul anului 2018. Propulsorul V8 biturbo de la Ferrari a fost desemnat cel mai bun și acum. Este al patrulea an la rând când unitatea este desemnată câștigătoare.
Motorul V8 biturbo de 3,9 litri de la Ferrari, care propulsează modelele 488 GTB, 488 Spider și 488 Pista, este din nou Motorul Anului, după succesele înregistrate în 2016, 2017 și 2018. Același propulsor s-a impus fără drept de apel și la categoria rezervată motoarelor de peste 650 de cai putere, dar și la ca motorul ultra-performant al anului.
Acesta a fost urmat de sistemul de propulsie electric care pune în mișcare SUV-ul Jaguar I-Pace, iar pe 3 a venit V8-ul care propulsează modelele AMG: un V8 biturbo de 4.0 litri.
Ferrari V8 biturbo de 3,9 litri 425 puncte
Sistemul electric Jaguar Land Rover 328 puncte
Mercedes-AMG V8 biturbo de 4.0 litri 280 puncte
La categoria sub 150 de cai putere, s-a impus motorul de 1.0 litru construit de Ford și pus sub capota modelelor Fiesta, Focus, C-Max, Mondeo și EcoSport. Pe 2 a urcat motorul de 1,5 litri de la BMW, iar pe 3 – motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri al grupului PSA.
La categoria între 150 și 250 de cai putere, motorul TFSI de 2.0 litri de la Audi face legea.
Trofeul la categoria următoare, între 250 și 350 de cai putere, a fost adjudecată de unitatea care propulsează Porsche 718 Boxter S, 718 Cayman S: 2,5 litri turbo.
Sistemul electric de la Jaguar Land Rover, care a terminat pe 2 în clasamentul general, a câștigat categoria 350 – 450 de cai putere, iar cel care a terminat pe 3, V8 AMG, a fost câștigătorul categoriei 450 – 550 de cai putere.
Tot un motor produs de Ferrari, un V8 biturbo de 3,9 litri de la Portofino și GTC4 Lusso T este cel mai bun între 550 și 650 de cai putere.
BMW deține cel mai bun sistem hibrid, care integrează un motor de 1,5 litri pe benzină și un motor electric, în timp ce Jaguar își trece în cont cel mai bun motor electric cu al său I-Pace, testat de curând și de echipa AutoExpert.