Primaria din Munchen, capitala Bavariei si fieful BMW, ar putea lua o decizie istorica, luand in considerare interzicerea accesului in oras pentru masinile diesel.
Nu toate modelele diesel nu vor mai avea acces in oras, ci doar cele care nu respecta normele de poluare Euro 6 si care emit un nivel mai ridicat de emisii nocive. In total, 170.000 automobile vor fi afectate. Masura reprezinta raspunsul autoritatilor la recentul raport oficial ce indica un nivel al emisiilor de oxid de azot (NOx) extrem de ridicat in orasul bavarez, cu mult peste limitele legale.
”Oricat de mult as vrea sa evitam astfel de interdictii, cred ca este improbabil sa continuam fara sa le impunem in viitor”, a declarat primarul orasului Munchen, Dieter Reiter. ”Rezultatele raportului sunt socante si ca nimeni nu se astepta la asta”.
Celebrul scandal al emisiilor Dieselgate a fost cel care a pornit cruciada globala impotriva motoarelor alimentate cu motorina, tehnologie vazuta cu ochi tot mai critici in ultimele luni, atat de autoritatile locale din marile orase ale lumii, cat si de producatorii auto. Volvo a anuntat recent suspendarea dezvoltarii de noi motoare diesel si eliminarea acestora din gama pana in 2025.
Si autoritatile din Stuttgart, orasul natal al brandurilor Mercedes si Porsche, au anuntat deja un set de masuri similare, interzicerea modelelor diesel mai vechi fiind luata in discutie de tot mai multe metropole din Europa si din intreaga lume.