Deja prezent în Europa cu marca Voyah, grupul chinez Dongfeng a anunțat și debutul mărcii Nammi. Modelul electric Nammi Box este un nou rival pentru Dacia Spring și Citroen e-C3.
Prezența grupului chinez Dongfeng în Europa este, deocamdată, destul de discretă. Pe lângă câțiva dealeri independenți care importă și comercializează modele ale mărcii Forthing, doar marca premium Voyah a fost lansată în toată puterea cuvântului. Și asta în doar două state – Elveția și Norvegia.
Ei bine în aceleași două state a fost lansată acum și marca Nammi specializată în vehicule electrice cu preț redus. În Elveția, grupul de dealeri Noyo, cel care reprezintă marca, a pus în vânzare un mic vehicul electric denumit Nammi Box și care are un preț de catalog de 21.990 de franci elvețieni, echivalentul a 23.000 de euro.
Lansat mai întâi în China în luna ianuarie a acestui an sub numele Nammi 01, modelul are o lungime de 4.030 mm și un motor electric 70 de kilowați (cca. 94 CP) amplasat în față. Acesta in urmă este animat de energia electrică rezultată dintr-un pachet de baterii LFP de 42,3 kWh care asigură mașinii o autonomie WLTP de 310 km.
Deși Nammi Box este comercializat în China și cu o baterie mai mică, de doar 31,5 kWh, nu este încă limpede dacă această versiune va ajunge și pe piața din Europa.
În Norvegia, modelul poartă numele Dongfeng Box și este anunțat cu un preț de bază de 189.000 de coroane (cca. 16.000 de euro).
Dacă Dongfeng Nammi Box este o noutate absolută pentru Europa, producătorul are deja „vechime” pe continent cu marca Voyah. În aceleași două state – Elveția și Norvegia – sunt comercializate modelele electrice Free (SUV) și Dream (Monovolum). Grație acestora, Dongfeng apare în statisticile europene de înmatriculări cu 234 de vehicule intrate în trafic în prima jumătate a acestui an.
Este important de menționat că, deși este vizat de taxele suplimentare impuse de Comisia Europeană mașinilor electrice produse în China, grupul Dongfeng ar putea evita curând această piedică prin construirea unei uzine pe Bătrânul Continent. Așa cum este deja cunoscut, între compania chineză și guvernul italian există negocieri intense în acest sens.
Dacă va reuși să ocolească taxele europene, Dongfeng se va alătura altor constructori chinezi care se află în curs de a face același lucru.
Chery intenționează să înceapă asamblarea crossover-ului electric Omoda E5 la o fostă fabrică Nissan din Barcelona chiar din toamnă, air BYD construiește o fabrică de automobile în Ungaria și ar putea dezvolta o alta în Turcia.
Revenind la noul concurent electric din segmentul A al pieței europene trebuie menționat că acesta va fi urmat în această toamnă de un alt model produs inițial în China, Leapmotor T03, dar care va fi asamblat în Europa. În același segment se mai află vehicule precum Dacia Spring, Citroen e-C3 sau Fiat Grande Panda.