Nico Rosberg a obținut prima victorie în Formula 1

Nico Rosberg și echipa Mercedes-Benz au avut un sfârșit de săptămână perfect și au obținut maximum posibil în Marele Premiu de Formula 1 al Chinei.

Dupa ce a obtinut cea mai buna pozitie pe grila de start cu un avans de o jumatate de secunda, Rosberg a castigat prima cursa de Formula 1 din cariera si a adus prima victorie pentru Mercedes, dupa cea din Marele Premiu al Italiei in 1955, folosind o strategie cu doua opriri la boxe. Ritmul impus de Rosberg la inceput a fost suficient pentru a-si pastra pozitia de lider dupa prima oprire la boxe, dupa care a reusit sa controleze perfect cursa cu pneurile de compozitie medium.

Strategia folosirii pneurilor si a opririlor la boxe a dus la dueluri aprinse in ultima parte a cursei. Jenson Button, pilotul echipei McLaren, cu un set nou de pneuri P Zero Alb a incercat sa atace pozitia liderului, care rula cu pneuri de aceeasi compozitie, dar mult mai uzate. Chiar daca Button – care a oprit de trei ori la boxe – a fost intarziat de o problema aparuta la ultimul pit stop, britanicul a avut o evolutie fantastica in ultimele tururi din Marele Premiu al Chinei de la Shanghai. Cu patru tururi inainte de final, Button l-a depasit pe Sebastian Vettel si a urcat pe pozitia secunda.

Pilotul echipei Red Bull a avut o strategie cu doua opriri la boxe dar a pierdut ultimul loc pe podium in penultimul tur, dupa un duel cu Lewis Hamilton, chiar daca pilotul echipei McLaren a avut o strategie cu trei opriri la boxe. In urma rezultatului din China, Hamilton este lider in clasamentul pilotilor, echipa McLaren avand la Shanghai o strategie diferita de cea a rivalilor. Britanicul a fost unul dintre putinii piloti care au ramas cu pneuri de compozitie soft dupa prima oprire la boxe, in timp ce majoritatea a preferat sa treaca pe compozitia mai tare.

In Marele Premiu al Chinei s-au folosit mai multe strategii, fiecare echipa incercand sa obtina cele mai bune performante. Kimi Raikkonen, pilotul echipei Lotus, a parcurs ultimele 28 de tururi cu pneuri de compozitie medium. Finlandezul a ajuns, la un punct, pana pe locul secund, dupa care a pierdut pozitie dupa pozitie pe masura ce pneurile au inceput sa se uzeze. O lupta stransa s-a dat si intre Fernando Alonso, de la Ferrari, si Kamui Kobayashi, de la Sauber, care au terminat pe locurile 9, respectiv 10, fiind cronometrati cu acelasi timp pe tur, cu toate ca au adoptat strategii diferite.

Sergio Perez, celalalt pilot al echipei Sauber, nu a mai avut acelasi succes ca in Malaezia cu strategia sa. Perez a parcurs cele mai multe tururi, 16 in total, cu pneurile de compozitie soft, la inceputul cursei din China. Felipe Massa, de la Ferrari, a ramas 18 tururi pe pista, pana cand a schimbat pneurile, brazilianul fiind unul dintre cei patru piloti (impreuna cu ambii piloti de la Toro Rosso si Bruno Senna de la Williams) care au inceput cursa cu pneuri de compozitie medium.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Nissan Ariya e-4ORCE AutoExpert.ro

Test Nissan Ariya e-4ORCE

Ariya, un model atât de delicat, de primitor, de confortabil, s-a transformat într-un monstru, odată cu sosirea versiunii e-4ORCE de 394 de

Scroll to Top