Despărțirea de Iveco, cu care avea un parteneriat, pare să fi fost doar un pas în declinul Nikola Corporation. Acum, producătorul de camioane electrice este foarte aproape de declararea falimentului.
Producătorul de camioane electrice Nikola se apropie de declararea falimentului, scrie Wall Street Journal (WSJ), citând persoane familiarizate cu această problemă. Acțiunile companiei au scăzut cu 20%, la 60 de cenți.
Potrivit jurnaliștilor WSJ, Nikola Corporation, cu sediul în Phoenix, Arizona (SUA), lucrează cu firma de avocatură Pillsbury Winthrop Shaw Pittman pentru a explora opțiunile, inclusiv o vânzare sau o restructurare a companiei și declararea falimentului.
Compania a întâmpinat dificultăți în strângerea de fonduri, iar soldul său de numerar a scăzut pe măsură ce divizia sa de comerț continuă să piardă sute de mii de dolari pentru fiecare unitate vândută.
Oficialii Nikola au declarat zilele trecute că evaluează o varietate de opțiuni, inclusiv o finanțare externă, ca parte a unei restructurări financiare. Cu toate acestea, compania a refuzat să comenteze dacă analizează și procedurile de faliment. Nici firma de avocatură Pillsbury Winthrop Shaw Pittman nu a răspuns unei solicitări de comentarii din partea Reuters.
Luna trecută, Bloomberg News a raportat că producătorul de camioane electrice analizează mai multe opțiuni, inclusiv vânzarea unor părți ale activității sale sau chiar a întregii companii.
Cert este că numerarul și echivalentele de numerar din bilanțul financiar al Nikola au scăzut brusc la 198,3 milioane de dolari la sfârșitul lunii septembrie 2024, comparativ cu 464,7 milioane de dolari la sfârșitul anului 2023. Și acțiunile sale au pierdut mai mult de 99% din valoarea lor de când au devenit publice în 2020. Acestea au scăzut de mai multe ori sub pragul de 1 dolar, iar anul trecut compania a recurs la o divizare inversă a acțiunilor pentru a se conforma regulilor de listare ale Nasdaq.
Aceste vești despre producătorul de camioane electrice Nikola vin după ce, în toamna lui 2021, compania anunța prima sa mare comandă de autocamioane alimentate cu hidrogen. Apoi, prin crearea unui joint-venture cu Iveco, a demarat producția de camioane electrice la o uzină din Ulm, Germania.
Din nefericire și acest pas a sfârșit prost, Iveco anunțând în vara lui 2023 că a preluat în totalitate joint-venture-ul cu Nikola Corporation și, prin urmare, producția de la uzina din Ulm a fost vândută ulterior sub marca Iveco.