Nissan începe astăzi un nou capitol, era post Ghosn cu prezentarea noului crossover full electric Nissan Ariya, construit pe o platformă complet nouă și având un logo complet nou. Toate informațiile oficiale.
Evenimentul de lansarea al noului crossover electric Nissan Ariya a fost mai mult decât o conferință de presă. A fost un mesaj că era Ghosn aparține trecutului și că Nissan începe o nouă eră.
Nissan Ariya este vârful de lance al noii ere Nissan, fiind construit pe o platformă electrică complet nouă și având un logo complet nou care debutează în premieră pe Ariya.
Cu 4,595 m lungime, 1,850 m lățime și 1,660 m înălțime, Nissan Ariya este cu 20 cm mai lung, cu 4,4 cm mai lat și cu 7 cm mai înalt decât Nissan Qashqai, plasându-se la limita superioară a segmentului SUV de clasă compactă.
SUV compact cu spațiu de SUV de clasă medie
Nissan declară însă că Ariya oferă un spațiu interior demn de clasa medie, imediat superioară, datorită unei părți frontale foarte compacte și a unui ampatament generos de 2,775 metri, cu 12,9 cm mai mare decât la Qashqai.
Ariya este construită pe o arhitectură electrică complet nouă, astfel că are proporții de mașină electrică cu partea frontală foarte compactă și parbrizul împins mult spre înainte. Deoarece în față nu mai există motor termic, blocul climatizării a fost împins mai mult spre înainte degajând mai mult spațiu la interior.
Impresionează la prima vedere noua grilă cu farurile subțiri amplasate deasupra acesteia și luminile de zi în formă de bumerang care pornesc de sub faruri și flanchează practic grila închisă a radiatorului.
Farurile cu LED au patru mini proiectoare de 20 mm și sunt combinate cu semnalizatoare secvențiale.
Mai notăm cele două prize de aer verticale laterale care ghidează curentul de aer prin psajele roților pentru o aerodinamică mai bună.
Soluția numită Air Curtain este o idee BMW dar apare acum și la un model mainstream fiind foarte eficientă pentru aerodinamică.
Linia laterală este curată cu o singură linie de centură situată deasupra clanțelor ușii în timp ce portul de încărcare este situat pe aripa stânga față.
Platformă electrică complet nouă
Platforma electrică este complet nouă și vine cu două îmbunătățiri majore:
– bateria este răcită acum cu apă astfel că se poate încărca la curent mai mare fără probleme
– s-a trecut la standardul de încărcare european CCS în loc de ChaDeMo.
Nissan oferă două baterii pentru Ariya combinate cu cinci puteri ale motoarelor și cu tracțiune simplă sau integrală e-4orce. bateria este amplasată între punți și conferă astfel o distribuție 50/50% a maselor
Bateria de bază are o capacitate de 65 kWh brut (63 kWh net) și este combinată cu un motor de 160 KW (2wd) sau 205 kW (e-4orce). Aceasta se poate încărca de la o stație AC de 7,2 kW sau de la una DC cu până la 130 kW.
Bateria de top are o capacitate de 90 kWh brut (87 kWh net) și este combinată cu un motor de 178 kW (2wd), 225 kW (e-4orce) și 290 kW (e-4orce Performance). Aceasta se poate încărca ori de la o stație AC cu până la 22 kW ori de la o stație DC cu până la 130 kW.
Versiunea de top Ariya e-4orce 87 kWh Performance care dispune de două motoare electrice ce livrează 290 kW și 600 Nm accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 5,1 secunde.
Pentru cine caută însă autonomie electrică maximă pentru călătorii lungi, trebuie să aleagă versiunea 2Wd cu bateria mare de 87 kWh care promite o autonomie WLTP de 500 km.
Șoferul are la dispoziție patru moduri de condus: Standard, Sport și ECO plus Snow la modelele e-4orce).
Interiorul este elegant prin simplitate și accentele high-tech. Regăsim ideea de la sistemul MBUX de la Mercedes cu două ecrane întrepătrunse de 12,3 inci unul pentru indicatoarele virtuale de bord și unul pentru sistemul multimedia, cu touchscreen și cu posibilitatea de configurare ca la un smartphone.
Trebuie să remarcăm însă și câteva lucruri originale:
– comenzile tactile pentru climatizare care sunt amplasate pe inserția centrală din bord
– tunelul median reglabil electric care include comenzile tactile ale modurilor de condus și schimbătorul cutiei automate. Reglând electric lungimea tunelului median fiecare șofer își poate găsi poziția convenabilă pentru schimbător.
Apoi, linia cromată din bord întreruptă doar de butonul de volum subliniază lățimea interiorului și remarcăm și gurile de ventilație elegante ascunse în bord fără ramă.
Pornirea se face tot dintr-un buton tactil și practic nu mai există niciun buton fizic în această mașină.
Bineînțeles, nu lipsește nici sistemul de asistență Pro Pilot 2.0 și mașina se poate conduce e-pedal caz în care frânarea regenerativă funcționează la maxim.
În ceea ce privește conectivitatea, Nissan a implementat sistemul Alexa, cu ajutorul căruia se poate programa din casă pe telefonul mobil o destinație de navigație, se poate vedea sau programa încărcarea bateriei și se deschide mașina fără cheie.
DATE TEHNICE | Nissan Ariya | Nissan Ariya | Nissan Ariya | Nissan Ariya | Nissan Ariya |
---|---|---|---|---|---|
Model | 63 kWh 2wd | 87 kWh 2wd | 63 kWh e-4orce | 87 kWh e-orce | 87 kWh Perf. E-4orce |
Motor | electric | electric | 2, electrice | 2 electrice | 2, electrice |
Putere maximă (CP) | 160 | 178 | 205 | 225 | 290 |
Cuplu maxim (Nm) | 300 | 300 | 560 | 600 | 600 |
Transmisie | față | față | integrală | integrală | integrală |
Cutie de viteze | 1 treaptă | 1 treaptă | 1 treaptă | 1 treaptă | 1 treaptă |
L/l/h (mm) | 4.595/1.850/1.660 | 4.595/1.850/1.660 | 4.595/1.850/1.660 | 4.595/1.850/1.660 | 4.595/1.850/1.660 |
Ampatament (mm) | 2.775 | 2.775 | 2.775 | 2.775 | 2.775 |
Volum portbagaj (l) | 468 | 468 | 415 | 415 | 415 |
Capacitate baterie brut/net (kWh) | 65/63 | 90/87 | 65/63 | 90/87 | 90/87 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 7,5 | 7,6 | 5,9 | 5,7 | 5,1 |
Viteză maximă (km/h) | 160 | 160 | 200 | 200 | 200 |
Autonomie mixtă WLTP (km) | 360 | 500 | 340 | 460 | 400 |