Cu ocazia a 50 de ani de la primul model GT-R, Nissan va prezenta la New York International Auto Show o ediţie aniversară.
Puţine automobile pot fi instant identificate numai după litere. Pasionaţii de automobile de performanţă vor reacţiona întotdeauna la auzul literelor GT-R. Acestea fac trimitere imediată la unul dintre cele mai performante automobile din gama Nissan. Anul acesta, GT-R împlineşţe 50 de ani iar japonezii s-au gândit să sărbătorească evenimentul lansând o ediţie specială la Salonul Auto de la New York.
“Principala caracteristică a lui GT-R este balansul între putere şi agilitate,” spunea Hiroshi Tamura, directorul de produs de la NIssan. “Nu am urmărit să obţinem cea mai mare putere ci să îmbunătăţim maşina în toate aspectele. Aşa ne-am gândit noi să aniversăm jumătate de secol de GT-R”, a mai spus acesta.
GT-R 50th Anniversary
Pentru anul 2020, Nissan GT-R va fi oferit în trei variante de echipare: GT-R Premium, GT-R Track Edition şi GT-R NISMO. Acestora li se adaugă Ediţia Aniversară 50 de ani care se va distinge prin câteva echipamente speciale .
Astfel, aspectul exterior al lui GT-R 50 va face trimitere la modelele legendare din anii trecuţi. Combinaţiile în două tonuri de culori reprezintă întocmai designul maşinilor GT-R din competiţiile Japan GP series, acolo unde GT-R a fost făcut pentru a domina.
Culoarea albastră revine după ce a fost retrasă odată cu modelul GT-R “R34”. Vopseaua este aplicată în patru straturi pentru a produce efecte de umbră. De asemenea, spiţele jantelor au accente albastre. Dungile albe ce traversează maşina ne previn că avem de-a face cu o maşină foarte rapidă.
Interiorul ediţiei aniversare 50 de ani are o schemă de culori ce se bazează pe nuanţe de gri, ce sugerează momentul de după asfinţit. Volanul are un design personalizat iar pe scaune este brodat logo-ul aniversar. De asemenea, plafonul este îmbrăcat în piele alcantara cu o cusătură specială.
„Nissan GT-R a fost mândria noastră timp de jumătate de secol”, a spus Shinichiro Irie, designer-ul şef al GT-R. “Am dorit ca modelul aniversar să iasă din mulţime”.
Performanţă împrumutată din motorsport
Dacă mulţi consideră că cei 565 CP ai propulsorului V6 sunt de ajuns, pentru modelul aniversar, japonezii au mai făcut câteva scamatorii. Au înlocuit cele două turbine cu unele care permit un mai rapid răspuns al motorului la turaţii joase, rezultând o creştere a eficienţei cu 5%.
Totodată, a fost revizuită cutia de viteze cu şase trepte care acum dispune de „R mode” pentru circuit. Această opţiune permite o decelerare mai agresivă pentru a anticipa abordarea ieşirii din viraje. Sistemul adaptiv de schimbare a vitezelor este programat să furnizeze putere brutală pe circuit fără a mai fi necesară schimbarea manuală a treptelor.
Sunspensia controlată electronic a fost modificată pentru un plus de stabilitate pe viraje. Direcţia este mai lineară şi mai precisă, necesitând corecţii minime la viteze de până la 300 km/h.
GT-R Track Edition
Pentru cei care îşi doresc o experienţă pe circuit, Nissan oferă o versiune revizuită denumită GT-R Track Edition. Aceasta este echipată opţional cu acoperiş din carbon. Motorul este împrumutat de la versiunea GT-R NISMO, care are turbinele de la modelele de curse GT3. In acest caz, puterea maximă este de 600 CP.
Opţional, sunt disponibile frânele ceramice care au o duritate apropiată de cea a diamantului. Imperecheate cu plăcuţe de curse, asigură o oprire optimă în orice condiţii.
„GT-R model 2020 se va număra printre cele mai performante automobile ale momentului. Odată urcat la volan, vei ştii imediat că nici o altă maşină nu oferă mai multă satisfacţie pilotului”, a mai adăugat Tamura.
Citeste si: Nissan Leaf Nismo RC- între vis și realitate