Nissan Hyper Force, conceptul care prefigurează noul GT-R

Nissan Hyper Force AutoExpert.ro

Nissan Hyper Force, conceptul de până la 1360 CP, anunță supercarul 4WD cu baterie solid-state, care va intra în producție înainte de 2030.

Directorul de design de la Nissan, Giovanny Arroba, a declarat la Salonul auto de la Tokyo de la finele anului trecut că supercarul electric este deja pregătit în mare măsură pentru producție înainte de 2030, în ciuda stilului său extrem. „Formele, proporțiile și ținuta nu se bazează pe fantezie pură, a spus el. E foarte îndrăzneț, dar este un vis tangibil, care ar putea fi realizat până la sfârșitul deceniului.“

Nissan Hyper Force AutoExpert.ro

Hyper Force are tracțiune integrală și o putere de 1360 CP. Este echipat cu o baterie solid-state, pe care Nissan o dezvoltă pentru producția de serie începând cu 2028, iar un nou GT-R ar putea fi un model potrivit în care să fie introdusă această nouă tehnologie inovatoare.

Arroba nu a menționat numele „GT-R“ când a vorbit despre ceea ce indică Hyper Force, subliniind că logoul a fost în mod deliberat estompat pe concept și că dezvăluirea sa ar confirma intenția de producție.

Nissan Hyper Force AutoExpert.ro

Însă conceptul nu încearcă să ascundă cu subtilitate faptul că indică viitorul GT-R, iar când a fost întrebat direct acest lucru, Arroba a spus că „oferă o imagine a ceea ce ar putea fi“ și că „visul este lucid“ în privința realizării sale. Acesta a declarat că Hyper Force devenise „un manifest nu doar pentru noi, la nivel intern, ci și un mod de a inspira compania cu un vis tangibil“.

Arroba a afirmat că reacțiile față acest concept au fost în general pozitive, dar a existat „o anumită polarizare, unii respingând un supercar electric și preferând unul termic“, dar următoarea generație a cumpărătorilor de mașini a răspuns „destul de pozitiv“ la electrificarea GT-R-ului.

 

Conceptul Hyper Force

Spectaculosul concept car a fost dezvăluit la Salonul auto de la Tokyo din 2023 și a fost prezentat de Nissan ca fiind „viziunea sa pentru o nouă generație de supercaruri de înaltă performanță complet electrice“.

Directorul general al Nissan, Makoto Uchida, a declarat pentru Autocar: „Suntem pionieri în domeniul EV și asta este ceea ce vrem să facem. Așteptările oamenilor se schimbă, și aceștia nu mai privesc vehiculele ca înainte, inclusiv în privința nevoilor și vieții lor. Vom afla de la cumpărători ce părere au despre ele [conceptele]. Iar asta ne oferă o perspectivă asupra planurilor noastre viitoare. Am dori să livrăm toate conceptele pe care le avem. Dar clienții trebuie să fie de acord cu ele“.

Sistemul de propulsie cu tracțiune integrală este denumit „E-Force“, la fel ca și în cazul celorlalte vehicule electrice cu tracțiune integrală de la Nissan, însă, deși acestea sunt sisteme cu două motoare, nu se știe dacă Hyper Force folosește două sau patru propulsoare.

Nissan Hyper Force are o caroserie ușoară, în construcția sa fiind folosită fibra de carbon. Nissan spune că această caroserie combinată cu „forța de apăsare puternică“ și cu controlul avansat al sistemului de tracțiune integrală E-Force permite „o luare mai bună a virajelor și o manevrabilitate excepțională pe circuite și drumuri sinuoase“.

Nissan nu a dezvăluit dimensiunile, dar conceptul este mare, cel mai probabil de peste 5 metri lungime și 2 lățime. Aerodinamica mașinii a fost dezvoltată și proiectată în colaborare cu Nismo, divizia de performanță a mărcii. Pe lângă faptul că oferă performanțe aerodinamice și o forță de apăsare „ridicate“, designul caroseriei contribuie substanțial și la îmbunătățirea răcirii, permițând conceptului să fie condus în forță mai mult timp.

Nissan Hyper Force AutoExpert.ro

Printre caracteristicile caroseriei se numără un deflector pe două niveluri în spate, aripioare frontale active, precum și un actuator cu plasmă despre care se spune că suprimă degajarea aerului, pentru a maximiza aderența și a minimiza ridicarea roților din interior în timpul virajelor.

Designul are puține în comun cu al actualului GT-R, care, la momentul în care această nouă generație va intra în producție, va avea deja două decenii, dar există unele trimiteri la legendara linie Skyline, și anume aspectul farurilor și stopurilor. Jantele sunt realizate din fibră de carbon ușoară și au un design care îmbunătățește eficiența aerodinamică, în același timp asigurând o răcire mai bună a frânelor.

Nissan Hyper Force AutoExpert.ro

Conceptul Hyper Force oferă două moduri de conducere, R și GT, care înseamnă „racing“, respectiv „grand touring“. Iluminarea interioară și afișajele își schimbă culoarea în funcție de modul selectat (roșu pentru R și albastru pentru GT), iar șoferului îi sunt afișate informații diferite. Grafica din interior a fost dezvoltată împreună cu Polyphony Digital Inc, producătorul francizei de jocuri video Gran Turismo, care a proiectat grafica pentru sistemul de infotainment de la GT-R-ul actual.

Nissan Hyper Force AutoExpert.ro

Și habitaclul, prevăzut cu scaune din fibră de carbon, se modifică în funcție de modul de condus. În R, panourile interioare se apropie mai mult de șofer, pentru a-i oferi senzația unui cockpit de curse, iar patru ecrane oferă diferite informații despre condus, cum ar fi presiunile și temperaturile. În GT, infotainmentul are afișaje mai tradiționale.

O suită completă de funcții de conducere automată este disponibilă pentru acest concept, Nissan afirmând că acestea au fost „reglate pentru condusul sportiv“ și au chiar și funcții suplimentare de siguranță pe circuit.

Nissan Hyper Force AutoExpert.ro

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top