Facelift-ul aplicat recent lui Nissan Micra depășește cu mult sfera modificărilor optice pe care le aștepți de la un retuș aplicat la jumătatea ciclului de viață.
De cele mai multe ori producătorii de automobile abuzează de atributul nou, aplicându-l cu lejeritate chiar și atunci când modificările sunt atât de discrete încât nu ar justifica acest termen. Acest lucru se întâmplă cel mai frecvent în cazul facelift-urilor, care implică în mod uzual mici modificări estetice, câteva echipamente opționale noi și, în caz fericit, un motor optimizat în vederea consumului.
Cu noul Micra, Nissan și-a propus, nimic mai mult, nimic mai puțin, decât să devină excepția care confirmă regula, așa că anunțat din start că facelift-ul pe care îl propune poate fi oricând confundat cu o nouă generație. Estetic vorbind avem în față mai mult decât un Micra cu spoilere noi, așa că afirmațiile japonezilor par a avea o bază solidă. Restilizarea a atins și părțile metalice ale caroseriei, în speță capota și hayonul, totul pentru a susține o imagine destul de curajoasă pentru micuțul japonez.
În interior valul schimbării se observă cel mai ușor în dreptul consolei centrale ce beneficiază de un nou layout construit în jurul sistemului de navigație/multimedia Nissan Connect, care a ajuns să măsoare 5,8“ în diagonală.
Nissan Micra 2.0
Tot la capitolul noutăți se remarcă materialele de pe fețele portierelor și introducerea unor zone personalizabile cromatic (schimbător, aeratoare etc.) pentru cei care doresc un plus de individualizare. Nivelul de siguranță este susținut de prezența în standard a șase airbaguri, două frontale, două laterale și două tip cortină precum și a ABS-ului și ESP-ului.
În timp ce ultimele două fac parte din categoria sistemelor obligatorii pentru automobilele produse după 2012, alegerea Nissan de a înzestra Micra încă de la primul nivel de echipare cu airbaguri tip cortină este lăudabilă. Un alt echipament care mi-a atras atenția este sistemul de măsurare al dimensiunilor locului de parcare, care, în funcție de nivelul de experiență pe care îl selectezi (amator, normal sau expert) îți poate spune dacă locul de parcare este practicabil.
Tot la capitolul manevrabilitate se încadrează și raza de bracare record în segmentul mic, de doar 9,2 m. Un alt record se află sub capota lui Micra, în persona primului motor supraalimentat cu compresor pe care l-am întâlnit în clasa mica. Cu trei cilindri, 1.200 cmc capacitate cilindrică, injecție directă și 98 CP, noul motor intitulat DIG-S consumă doar 4,1 l/100 km în regim mixt și emite 95 g CO2/km.