Nissan Micra își extinde gama de motorizare. Apare astfel noul motor turbo de 1.0 litru în două versiuni de putere, cuplat la o transmisie manuală sau automată.
Astfel, motorul de 1.0 litru este disponibil în versiune IG-T cu 100 de cai putere sau cu 117 cai putere, acesta din urmă fiind rezervat vârfului de gamă cu gardă la sol redusă, o suspensie coborâtă și o direcție mai incisivă.
Test comparativ Citroen C3 vs Kia Rio vs Nissan Micra vs Seat Ibiza
Versiunea cu 100 de cai putere este compatibilă cu noul standard de poluare Euo6d-Temp și înlocuiește în gamă mașina cu motor de 0.9 litri cu 90 de cai putere. Aceasta primește standard o cutie manuală cu cinci trepte. Astfel, șoferul de Micra primește 10 cai putere și 20 Nm în plus.
Apare în gama celei de-a cincea generații Micra și noua transmisie automată Xtronic, cu care speră să dubleze cifrele de vânzări de mașini automate până în 2020. Motorul prezintă aceeași configurație ca la versiunea cu transmisie manuală.
Test drive Nissan Micra – Complicele perfect în aglomerație
Nissan lansează și versiunea sportivă Micra N-Sport, cu un exterior mai atletic și cu un interior exclusivist.
Noul motor este disponibil alături de unitatea natural aspirată de 1.0 litru cu 71 de cai putere și de propulsorul diesel de 1.5 litri cu 90 de cai putere.
Noul vârf al gamei Micra este versiunea propulsată de motorul turbo cu filtru de particule, de 1.0 litru DIG-T cu trei cilindri, 117 cai putere și un cuplu de 180 Nm, plus 20 Nm cu ajutorul funcției de overboost. De 9,9 secunde are nevoie mașina pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. Aceasta este disponibil cu transmisie manulă cu șase trepte și a fost dezvoltat în cadrul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi alături de motorul de 1.3 litri care a ajuns sub capota SUV-ului Qashqai, dar și la mașinile compacte de la Mercedes-Benz.
Gama de motorizare Nissan Micra
Putere (CP) | Cuplu (Nm) | Emisii CO2 în ciclul NEDC (g/km) | Consum în ciclul NEDC (l/100km) | |
1.0 litru, 3 cilindri, manuală, 5 trepte | 100 @ 5,000 rpm | 160 @ 2,750 rpm | 103 – 105 | 4.5 – 4.6 |
1.0 litru, 3 cilindri, Xtronic | 100 @ 5,000 rpm | 144 @ 2,000 rpm | 111 – 115 | 4.9 – 5.1 |
1.0 litru, 3 cilindri, manuală, 6 trepte | 117 @ 5,250 rpm | 180 @ 1,750 rpm (+20 Nm overboost) |
114 | 5.0 |
În gamă vine și noul Nissan Micra N-Sport, o versiune special cu design sportiv și distractiv la condus, care va rivaliza cu Ford Fiesta ST Line, VW Polo R-Line, Peugeot 208 GT Line și SEAT Ibiza FR. Mașina primește carcase ale oglinzilor din fibră de carbon, finisaje negre lucioase pe bara spate și pe bara față, geamuri fumurii în parea din spate și faruri de ceață cu halogen. La interior, șoferul de Micra N-Sport va fi răsfățat cu piele și alcantara, cu o cotieră între scaunele din față, covorașe cu design sportiv, o cameră de marșarier și senzori de pacare, plus sistem iKey pentru acces fără cheie și pornire prin apăsarea unui buton.
Pe lista de opțiuni, se regăsesc sistemul Intelligent Around View Monitor, sistemul multimedia New NissanConnect, sistem audio BOSE Personal, aer condiționat automat și pachetul Safety cu frânare de urgență și funcție de recunoaștere a pietonilor și semnelor de circulație, plus avertizare la părăsirea benzii de circulație.
Noul Nissan Micra N-Sport poate fi comandat cu motor de 1.0 litru IG-T, cu 100 de cai putere, transmisie automată Xtronic, cu motor DIG-T de 117 cai putere și transmisie manuală, dar și cu propulsorul diesel 1.5 dCi de 90 de cai putere. Patru culori sunt disponibile în gamă: Passion Red, Solid White, Gunmetal Grey și Enigma Black.