Nissan vrea să-și dezvolte lautra sportivă punând tot mai mult accent pe divizia sa de profil, Nismo, plănuind să lanseze un număr mai mare de modele care să poarte titulatura asta.
Britanicul Darren Cox, directorul Nismo la nivel global, le-a destăinuit conaționalilor săi de la revista CAR faptul că privește divizia Nismo ca pe o unleată de marketing cu un potențial uriaș. El spune că amestecul de mașini de stradă și de curse cuplat cu prezența foarte puternică din mediul virtual (Nismo este un nume foarte cunoscut amatorilor de simulatoare auto, iar Nismo GT Academy s-a născut tot dintr-un proiect virtual) ajută la creșterea notorietății mărcii în rândul generației tinere.
„Nismo este un brand adevărat care este implicat de multă vreme în producția mașinilor de curse și de stradă în Japonia, așa că atunci când am vrut să răspundem creșterii de mașini speciale create de concurență precum MINI sau sub-marca DS de la Citroen, Nismo a fost soluția perfectă pentru noi”, a spus Darren Cox.
În prezent, Nissan oferă doar trei modele Nismo în Europa – Juke, GTR și 370Z – însă Darren Cox a confirmat faptul că vor mai urma și altele, grăbindu-se să adauge că „nu vom lipi o grămadă de stickere pe o Micra și, gata, avem model Nismo”. Încă o veste bună, pentru că asta înseamnă că versiunile Nismo pentru Micra și Note care se vând deja în Japonia nu vor fi aduse și aici.
Darren Cox continuă spunând că deși primele trei modele Nismo au sosit în Europa în decursul a 18 luni, asta nu înseamnă că se vor grăbi acum, aruncându-se cu capul înainte cu niște modele care nu vor avea succes în partea asta de lume.
Prognoza pentru vânzările Nismo din 2015 se învârte în jurul cifrei de 30.000 de unități. De fapt, mai toată lumea se așteaptă să fie depășită. Nu pare mare lucru, iar atunci când pui cifra asta alături de cele șase milioane de unități vândute de Nissan la nivel global, parcă devine și mai mică. Însă scopul diviziei sportive nu este de a strânge volume mari, ci de a juca rolul unui vector de imagine grație căruia și mai multe mașini Nissan să se adauge celor șase milioane amintite mai devreme.
Iar jurnaliștii de la CAR au reușit să mai scoată ceva de la Darren Cox: Nissan pregătește kituri de caroserie pentru diverse modele, permițându-le oamenilor să copieze aspectul Nismo fără performanțele aferente, dar și fără prețul pe măsură. Cam ce face BMW cu pachetul M.