Mai puternic şi mai rafinat, Navara ţinteşte un standard de confort inexistent până de curând zona pickup-urilor.
Retuşat odată cu Pathfinder, Navara împarte cu fratele din segmentul SUV nu doar o parte însemnată din aspectele tehnice, dar împrumută şi o parte din confort. Exteriorul posedă retuşuri minore ce nu vor atrage atenţia şi care oricum nu aduc nimic nou în designul cubist al lui Navara, care rămâne un conservator convins la acest capitol.
Mult mai vizat de schimbări a fost interiorul. O planşă de bord nouă, un design mai ergonomic al elementelor de interior, materiale şi finisări mai bune, sunt doar câteva din bunătăţile ce vor fi servite celor ce tocmai au păşit în zona premium a pickup-urilor. În funcţie de echipare, Navara poate dispune de cruise control, climatizare cu două zone, navigaţie şi un computer de bord performant. Toate aceste schimbări aduc mai mult confort, întregit şi de o bună insonorizare a habitaclului şi o prestaţie bună a suspensiei.
Din punct de vedere tehnic, principalul favorit al noilor schimbări a fost motorul, ajuns la 190 CP. Rezerva de putere de care dispune acum Navara va fi însă mult mai utilă celor care vor exploata mai ales aptitudinile de utilitară ale maşinii, ce vor folosi la maxim spaţiul de încărcare disponibil. Tot pentru aceştia există un mod foarte practic de amarare a încărcăturii din benă, dar şi un acces uşor la aceasta. Puntea spate este rigidă, iar suspensia cu arcuri lamelare, ceea ce ştirbeşte din confort mai ales cînd maşina nu este încărcată.
Pentru că este un 4×4 am verificat şi aptitudinile în teren accidentat, unde am apreciat uşurinţa comutării sistemului de tracţiune pe modul 4×4, dar şi pe reductor. Există şi posibilitatea blocării diferenţialului spate, dar aventurile serioase în afara şoselei sunt limitate de ampatamentul mare al maşinii, aşa că acest „feature” va fi rezervat doar pentru situaţiile limită.
Cu o ofertă foarte bogată de dotări şi accesorii disponibile, dar şi cu un motor a cărui putere depăşeşte nevoile unui pick-up, Navara nu doreşte doar să-şi depăşească condiţia de utilitară, ci să impună un nou standard în acest segment, a cărui zonă premium este gata să o pună în practică.
Date tehnice: | Nissan Navara |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.5 dCi |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 2035/ |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 5222/1848/1797 |
Ampatament | 3200 |
Volum portbagaj [l] | () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.5 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2488 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 140(190)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 450/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 180 |
0-100 km/h [s] | 11.1 |
Consum urban/extra/mixt | 10.7/7.2/8.5 |
Emisii CO2 [g/km] |