Nissan Note – Notă de siguranță

Nissan Note este una dintre cele mai noi figuri din peisajul auto european. O abordare îndrăzneață pentru automobilele de familie, la care sistemele de siguranță au un rol esențial.

Dacă ați apucat să răsfoiți deja paginile numărului AutoExpert de față sunt sigur că ați remarcat testul cu noul Nissan Note, eveniment desfășurat la Bratislava.

Dacă în acel material puteți lua un prim contact cu noul produs Nissan și vă puteți face o idee despre cum se comportă el în exploatare efectivă, în articolul de față vom pune accent pe o latură pe care și inginerii japonezi au mizat mult în procesul de concepere al noului produs.

Este vorba despre elementele de siguranță implementate pe noua generație Note. Și cum altfel ar fi putut fi un produs al unei alianțe care s-a remarcat prin atenția deosebită acordată normelor de siguranță și securitate dacă nu… foarte sigur? În primul rând, prin prisma poziționării sale drept vehicul recreațional, de familie, Note avea misiunea clară de a se dovedi un mediu foarte sigur pentru pasagerii ce vor urca la bord. Iar pentru ca drumurile parcurse să fie cât mai plăcute reglajele șasiului și ale trenului de rulare s-au făcut cu țintă clară în direcția confortului.

După cum vom vedea în cele ce urmează, când vom face o scurtă prezentare a inovațiilor implementate pe noul Note, simpaticul monovolum dispune de unele tehnologii care până nu demult erau disponibile doar în clase mai mari de automobile și la niveluri de preț considerabil mai mari.

2

Dar ingeniozitatea japoneză și-a spus cuvântul iar soluțiile adoptate, majoritatea în premieră pentru un automobil din segmentul B, nu sunt nici extraordinar de complicate. Din contra! Scut de siguranță Pachetul de ajutorare a șoferului în timpul condusului, căci despre asta este vorba în esență, a primit numele de „Nissan Safety Shield“ (în traducere liberă: scutul de siguranță Nissan).

Nissan Note – Notă de siguranță

El este funcțional prin conlucrarea a trei sisteme de siguranță individuale: Blind Spot Warning (sistem de avertizare asupra unghiului mort), Lane Departure Warning (sistem de avertizare în cazul părăsirii accidentale a benzii de rulare) și Moving Object Detection (sistemul de avertizare asupra obiectelor în mișcare din apropierea automobilului).

Iar Nissan Safety Shield lucrează în permanență în tandem cu alt sistem inovativ de siguranță botezat Around View Monitor (AVM), în fapt un sistem de supraveghere video a perimetrului automobilului. Nissan Safety Shield se bazează în primul rând pe informațiile pe care le primește de la camera specială cu care este dotat sistemul AVM și care este montată în spatele automobilului. Asemănătoare unei camere banale folosite la sistemele de asistență la parcare, cea din componența AVM este ceva mai complexă.

Cel mai important aspect este ca ea să fie în permanență curată, indiferent de condițiile de drum, sau meteo în care se efectuează deplasarea automobilului. Un sistem ingenios de curățare format dintr-un dispersor de apă și un jet de aer comprimat este comandat atunci când soft-ul special de procesare a imaginilor, care funcționează la o frecvență de până la 15 milioane de pixeli pe secundă, constată murdărirea lentilei camerei. Blind Spot Warning – sistemul monitorizează unghiurile cu vizibilitate scăzută pentru șofer, așa numitele unghiuri moarte.

Nissan Safety Shield lucrează în permanență în tandem cu alt sistem inovativ de siguranță botezat Around View Monitor (AVM)

3

Dacă un alt automobil se află în acea zonă, sistemul îl avertizează pe șofer prin aprinderea unui indicator luminos montat în oglinzile laterale, pe partea în care se află efectiv partenerul la trafic. Dacă șoferul intenționează să efectueze o manevră care l-ar incomoda pe cel aflat în unghiul mort, sistemul avertizează vizual dar și sonor asupra periculozității manevrei.

Lane Departure Warning – aflat în premieră în echiparea unui automobil de segment B, sistemul avertizează șoferul în momentul părăsirii benzii de rulare fără semnalizare a intenției în prealabil.

Acesta se folosește tot de camera AVM-ului și se ghidează după marcajele drumului, chiar dacă acestea sunt mai proaste.

Un exemplu al nivelului tehnologic atins, dacă se rulează pe un drum de calitate proastă, unde sunt necesare manevre succesive de evitare a gropilor, de exemplu, sistemul se autosesizează și nu va mai avertiza șoferul pentru abaterea de la traiectorie. Moving Object Detection – funcționează ca un ajutor la manevrele cu spatele, sau de parcare.

În plus față de un sistem de asistare normal, care avertizează sonor și vizual prezența unor obstacole fixe, Moving Object Detection detectează eventualele obiecte sau persoane în mișcare din apropierea automobilului și îl avertizează pe șofer despre prezența lor și poziția exactă. Around View Monitor (AVM) – este altă noutate în segmentul B ce și-a demonstrat deja utilitatea deosebită pe Nissan Qashqai.

Este un sistem format din camere video montate în spate, în grila față și în carcasele oglinzilor laterale și a căror imagini compuse alcătuiesc o vedere periferică de 360 de grade a vehiculului, ca dintr-un elicopter. Sistemul este excelent în cazul manevrelor de parcare laterală, de garare, sau de mers înapoi și are rolul de a ajuta șoferul să observe eventualele obstacole din jurul automobilului. Proiecția 360 de grade pornește automat în momentul în care selectorul cutiei de viteze este introdus în marșalier.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top