Recentul facelift nu a schimbat vizibil imaginea de dur a lui Pathfinder, însă a adus schimbări ce aduc mai mult rafinament şi performanţe dinamice superioare.
- Aptitudini off-road
- spatiu interior foarte bun pentru sapte pasageri
- Schimbator de viteze usor imprecis
- suspensie destul de rigida
Pathfinder a fost construit de la bun început pentru a reprezenta un echilibru cât mai bun între o maşină de familie şi un off roader veritabil, care să beneficieze din plin de experienţa Nissan în acest domeniu. Schimbările operate pentru versiunea 2010 nu sunt chiar uşor de remarcat când vorbim de exterior. Ajustări fine ale capotei şi grilei radiatorului s-au vrut doar o mică modernizare a exteriorului şi nu o renuntare totală la trasăturile şi liniile ferme, altminteri un “must-have” pentru orice 4×4 care se respectă.
Interiorul este cel care a cunoscut cele mai multe schimbări, iar acest lucru este mult mai uşor vizibil şi denotă ambiţia Nissan de a accede către un statut mai elevat, chiar premium. Planşa de bord este complet nouă, iar materialele mai bune calitativ. A fost introdus de asemenea sistemul Nissan Connect Premium, ce integrează navigaţia GPS cu display tactil, DVD-playerul şi mediul de stocare cu hard-disk de 40Gb şi multiple posibilitaţi de interconectare cu iPod şi device-uri USB.
Ergonomia şi confortul au fost aşadar mult îmbunătăţite, iar atmosfera din habitaclu a devenit mai potrivită pentru cei şapte pasageri pe care Pathfinder îi poate găzdui în habitaclu.
Infuzie de tehnologie
Formula lui Pathfinder este în continuare bazată pe structura solidă construită pe un şasiu rigid, ce dispune de suspensii independente pe ambele punţi, dar care însă nu s-au dovedit foarte eficiente în lupta cu denivelările pe care le-am întâlnit din belşug pe şosea, dar mai ales în afara acesteia.
Sistemul de tracţiune All-Mode 4×4 oferă trei moduri de lucru, de la 4×2, când tracţiunea este asigurată doar pe puntea spate, 4×4 “lock”, cu raport fix între punţi, dar şi un mod “Auto” foarte performant, ce se descurcă admirabil în condiţii diverse şi mai ales în teren accidentat, unde se remarcă printr-o reacţie foarte rapidă, aproape predictivă. Sistemul asigură şi un grad înalt de siguranţă activă datorită interacţiunii cu sistemul ESP, ce devine astfel mult mai eficient.
Pentru abordări şi mai serioase în afara terenului, Pathfinder dispune şi de un reductor mecanic, ce se poate acţiona foarte uşor din acelaşi buton din care se comută modurile de lucru ale sistemului de tracţiune. Un alt aspect important la actualul Pathfinder îl reprezintă motorizarea. Propulsorul diesel de 2.5 litri a fost revizuit şi dispune acum de 190 CP, dar şi de un consum de combustibil uşor ameliorat, care la un mers fără excese l-am situat în testul nostru la un nivel mai mult decât rezonabil, de 8.1 l/100 km, chiar sub nivelul declarat de producător.
Infuzia de putere este sesizabilă imediat şi constă în demaraje foarte puternice şi o mare uşurinţă de a atinge şi susţine viteze ridicate. Livrarea cuplului nu este însă suficient de liniară, iar acest lucru se observă cel mai uşor pe şosea unde reprizele sunt scurte, dar violente, dar şi în teren accidentat unde menţinerea aderenţei în anumite condiţii poate fi problematică. Cutia de viteze manuală dispune de şase trepte corect etajate, dar schimbătorul de viteze este uşor imprecis şi necesită mult efort pentru acţionarea sa, mai ales când vorbim de cuplarea în marşarier.
Ultimele retuşuri aplicate lui Pathfinder nu sunt spectaculoase însă ating majoritatea punctelor unde concurenţa din acest segment se situa în trecut mai bine. Habitaclul vizibil îmbunătăţit şi performanţele crescute ale motorului diesel aveau însă nevoie şi de un upgrade la nivelul suspensiei, ce rămâne în continuare în limita clasei din punct de vedere al confortului, mai ales a celui reclamat de zona premium către care Nissan doreşte să acceadă cu acest model.
Date tehnice: | Nissan Pathfinder |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.5 dCi |
Nr. usi/locuri | 5/7 |
Masa proprie/totala [kg] | 2090/2880 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4813/1848/1862 |
Ampatament | 2853 |
Volum portbagaj [l] | 515 (2091) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.5 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2488 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 140(190)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 450/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 186 |
0-100 km/h [s] | 11 |
Consum urban/extra/mixt | 10.8/7.2/8.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 264 |