Nissan Qashqai 2.0 dCi 150 CP 4×4

După mai bine de 500.000 de unități vândute, Qashqai a ajuns la momentul unui face lift care-i întinerește imaginea. În rest, aceeași mașină polivalentă, care îmbină elemente de la surprinzător de multe alte segmente.

  • Spatiu interior bun impachetat intr-o forma compacta
  • manevrabilitate si vizibilitate
  • Variantele de top sunt cam scumpe
  • motoare pe benzina lipsite de vlaga

Lumea auto încearcă permanent să inventeze noi segmente de piață, dorind să iasă din tiparul concurenței. Din păcate, de cele mai multe ori, nu reușesc să vină cu modele cu adevărat revoluționare, majoritatea fiind doar subiecte de marketing. Dar cazul Qashqai este diferit. Nissan a reușit să pună la un loc dimensiuni de oraș, capacități de trecere de SUV și modularitate de monovolum, rezultatul fiind surprinzător atât pentru clienți cât și pentru concurență. Iar dovada cea mai bună este faptul că, dintre cei peste 500.000 de cumpărători de Qashqai, mai bine de 80% sunt clienți noi pentru marcă, aflați la prima alegere a unui model Nissan.

În plus, după ce ne-a predat lecții de 4×4, cu modele de referință din punct de vedere off road, din mai multe segmente, la capitolul Qashqai Nissan ne predă o foarte utilă lecție de 4×2. Mulți dintre clienții de Qashqai și-au dat seama că nu au nevoie de o transmisie 4×4 nici în oraș și nici în alte situații, garda la sol înaltă fiind suficientă pentru mersul prin orice condiții de utilizare normală. Ca urmare, cumpărarea unui crossover 4×2 nu mai este privită ca fiind o ciudățenie, ci o adaptare la nevoile reale ale utilizatorului.
Design tineresc

Marea schimbare este la nivel vizual, unde partea din față a căpătat un aer vesel, tineresc, comparativ cu aspectul neutru al formei inițiale. Faruri, capotă, aripi, grilă radiator – totul are forme noi. Iar rezultatul este nu doar la nivel de imagine, cât și funcțional, suprafața mai mare a grilei și, implicit, a suprafeței de intrare a aerului de răcire, inducând și posibilitatea reducerii dimensiunilor radiatorului. Lămpile de ceață ies mai mult în evidență, în urma redesenării părții inferioare a barei față. 

Profilul a păstrat aceleași accentuări ale pasajelor roților, prin intermediul unor protecții din materiale compozite de culoare neagră, care accentuează senzația de SUV. În partea din spate modificările sunt doar la nivel de detaliu, cum ar fi redesenarea spoilerului de la hayon, cu efect asupra reducerii coeficientului aerodinamic.

Chiar dacă nu sunt radicale, modificările interiorului ies ușor în evidență. Noile culori și materiale împrospătează atmosfera rece de la prima generație, combinațiile de culori gri – negru, pentru diferite elemente luminând habitaclul. Noile aparate de bord vin cu un suflu sportiv, generat în primul rând de rama cromată a vitezometrului și turometrului de mari dimensiuni. Printre noutăți putem aminti și noul computer de bord, cu meniu în opt limbi europene, care asigură o vizibilitate mai bună și pentru pasagerul din față, ce ar putea fi interest de informații ca temperatura exterioară sau ora. Pentru iubitorii decibelilor, Qashqai oferă o instalație audio Bose, cu șapte boxe.
4×2 și 4×4

Iată că posesorii de variante 4×2 au și alte avantaje în afară de prețul mai mic, beneficiind în interior de spații de depozitare suplimentare, în primul rând în portbagaj. Nu este de neglijat nici locul lăsat liber de absența selectorului transmisiei 4×4, unde pot fi puse obiecte mici.

La capitolul vizibilitate, spectaculos este tavanul panoramic din sticlă, care acoperă aproape toată suprafața de deasupra capetelor.

Ca și până acum, Qashqai are disponibile patru motoare, două cu benzină (1,6 litri, 115 CP și 2,0 litri, 140 CP) și două diesel (1,5 litri, 106 CP și 2,0 litri, 150 CP). Dintre acestea, am condus doar cele două versiuni de 2,0 litri. Pe scurt, alegerea ideală este varianta diesel de 150 CP, dar, în același timp, este și cea mai scumpă. Combinată cu transmisia manuală cu șase trepte, oferă cam tot ce ți-ai putea dori la bordul unei asemenea mașini. 

Cuplul de 320 Nm, disponibil de la 2000 de rotații, asigură reprize surprinzătoare, iar cele aproape 10 secunde necesare pentru a ajunge la 100 km/h sunt mai mult decât suficiente pentru un utilizator obișnuit. Plecând de la varianta diesel de 1,5 litri, Qashqai oferă și o versiune ecologică, care emite doar 129 g/km de dioxid de carbon. Iar acest aspect tinde să devină din ce în ce mai important datorită taxelor, așa că n-ar fi rău să luați în calcul și această opțiune.

Date tehnice: Nissan
Qashqai
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 dCi
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1570/2085
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4315/1785/1605
Ampatament 2630
Volum portbagaj [l] 410 (1515)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 dCi
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1994
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 110(150)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 320/2000
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 193
0-100 km/h [s] 9.9
Consum urban/extra/mixt 8.5/5.7/6.7
Emisii CO2 [g/km] 177

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top