Aflat pe piață din ianuarie 2014, Nissan Qashqai primește un update stilistic și tehnologic menit să-i întărească poziția de lider în segmentul crossoverelor în Europa.
În ultimii 10 ani, inventatorul clasei crossoverelor, Qashqai, a fost liderul de vânzări în segment pe bătrânul continent. Acesta este rezultatul firesc al unui cumul de dinamică, confort și spațiu interior greu de egalat de concurență. A sosit, însă, vremea schimbării, iar Salonul de la Geneva se dovedește un pretext excelent pentru niponi, care prezintă versiunea revizuită a modelului.
Schimbările sunt vizibile de la prima privire aruncată exteriorului, cu zona frontală dominată de calandrul ”V-motion”, sprijinit excelent de noua semnătură luminoasă de tip bumerang. Luminile de zi LED sunt dispuse pe conturul blocurilor optice rectangulare, accentuând latura agresivă a modelului. Bara de protecție a fost puternic restilizată, iar farurile de ceață cu halogen sunt dispuse acum mai departe de cele LED. În plus, a apărut în meniu și iluminarea adaptivă în viraj, care sporește vizibilitatea pe timp de noapte.
Privită din lateral, noua variantă își dezvăluie jantele din aliaj, de 17, 18 sau 19 inch, toate restilizate și optimizate aerodinamic, precum și noua paletă de culori, îmbogățită cu nuanțele Vivid Blue (în fotografii) și Chesnut Bronze. Semnătura luminoasă bumerang a stopurilor s-a extins acum pe întreaga lungime a blocului optic și a căpătat un efect 3D care o evidențiază mai bine.
La interior suntem întâmpinați de materiale mai plăcute la atingere, fapt evident mai ales în noua echipare de top, Tekna+. Aceasta primește scaune noi, cu tapițerie din piele nappa moale și tratament soft cushioning în zona centrală. Și volanul a fost revizuit, fiind teșit în zona inferioară și adăpostind un nou controller cu patru direcții pentru display-ul de bord, foarte intuitiv în utilizare. De aceeași atenție s-a bucurat și sistemul de infotainment NissanConnect, care are acum o interfață nouă, mai simplă. Și-a făcut apariția și un sistem audio de top Bose, în timp ce zgomotele la rulare sunt mai reduse, grație lunetei mai groase și a utilizării de noi materiale fonoabsorbante, care izolează mai bine habitaclul.
Japonezii s-au ocupat și de siguranța la rulare, revizuind direcția și suspensia și adăugând noi sisteme de siguranță activă. Astfel, sistemul de frânare automată primește de-acum și posibilitatea de detectare a pietonilor, iar în lista de opțiuni apare și monitorizarea traficului la ieșirea cu spatele din parcare. Aceste sisteme se alătură celor deja existente: Traffic Sign Recognition (Recunoașterea indicatoarelor rutiere), Driver Attention Alert (Alertă atenție şofer), Intelligent Park Assist (Asistență inteligentă la parcare), Intelligent Around View Monitor (Cameră cu vedere 360°), Blind Spot Warning (Avertizare unghi mort) și Lane Departure Warning (Avertizare părăsire bandă).
Apare în meniu și sistemul de rulare semi-autonomă ProPilot, care controlează direcția, accelerația și frânele autonom la rularea pe o singură bandă de autostradă.
Gama de motoare și transmisii rămâne neschimbată.