Nissan și Honda analizează posibilitatea unei fuziuni

Nissan Juke hybrid AutoExpert

Nissan și Honda analizează posibilitatea consolidării legăturilor, care ar putea include o fuziune, ca răspuns la creșterea concurenței din partea Tesla și a rivalilor chinezi. O fuziune ar face din entitatea rezultată al treilea cel mai mare producător auto la nivel global în funcție de vânzările de vehicule, după Toyota și Volkswagen.

 

În 2023, Honda a vândut 3,98 milioane de vehicule, în timp ce vânzările preliminare ale Nissan au totalizat 3,37 milioane, ceea ce le aduce vânzările combinate la 7,35 milioane de vehicule. Această cifră depășește cele 7,31 milioane de vehicule vândute de Hyundai și Kia din Coreea de Sud, în prezent al treilea cel mai mare grup auto din lume.

Honda a produs 4,19 milioane de vehicule anul trecut, comparativ cu 3,44 milioane de vehicule produse de Nissan. În martie, Honda avea 194.993 de angajați, în timp ce Nissan avea 133.580 de angajați.

Capitalizarea de piață a Honda este de aproximativ 44 de miliarde de dolari, în timp ce cea a Nissan este de aproximativ 10 miliarde de dolari, în urma unei creșteri recente a prețului acțiunilor sale. O fuziune între cele două ar depăși tranzacția de 52 de miliarde de dolari care a format Stellantis în 2021 din Fiat Chrysler și PSA.

Ambele companii împărtășesc piețe cheie similare. Pentru Honda, America de Nord este cea mai importantă, reprezentând 37% din vânzările sale din 2023, cu SUA reprezentând o treime. China a reprezentat 31%, iar Japonia 15%, în timp ce Europa a reprezentat doar 2%. Vânzările Nissan au fost, de asemenea, puternice în America de Nord, cu 37% provenind din regiune, inclusiv 27% din SUA. China a reprezentat 23%, Japonia 14%, iar Europa 10%.

În ceea ce privește electrificarea, Honda intenționează să își majoreze producția de vehicule electrice la peste 2 milioane de unități anual până în 2030. Compania își propune ca, până în acel an, 40% din vânzările sale de mașini noi să fie vehicule electrice și vehicule cu pile de combustie, cu planuri de a vinde exclusiv vehicule electrice și vehicule cu pile de combustie până în 2040. În plus, Honda își propune să vândă 1,3 milioane de vehicule hibride anual până în 2030, dublu față de nivelurile actuale.

Nissan, care a fost pionierul comercializării în masă a vehiculelor electrice cu modelul Leaf în 2010, se concentrează, de asemenea, pe electrificare. Conform celei mai recente actualizări a strategiei sale, compania își propune ca vehiculele electrice și hibride să reprezinte 60% din vânzările sale globale până în 2030.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top