Deși mai sunt doi ani până la lansarea pe piață a celui mai mare SUV Dacia, Bigster, presa franceză se laudă cu aflarea tuturor secretelor sale, de la un nou motor de 1.8 litri până la transmisia 4×4 bazată pe un diferențial e-AWD.
Prezentat deja sub formă de concept, viitorul SUV Dacia Bigster va ajunge pe piață în 2025, la un an după noua generație Duster, cele două vehicule fiind foarte asemănătoare în privința designului. Deja cunoscut, acest amănunt nu face decât să aprindă imaginația jurnaliștilor francezi care se așteptă inclusiv la un preț mult sub al oricărui concurent de pe piață.
Conform publicației l`Argus, care a dovedit de-a lungul timpului că are surse foarte credibile în interiorul companiilor auto franceze, viitorul Bigster nu va fi altceva decât un Duster a crui lungime se va situa în jurul valorii de 4,60 metri astfel încât să se încadreze perfect în segmentul SUV-urilor compacte. În interior, singura diferență notabilă față de Duster va fi amplasarea unui al treilea rând de scaune.
În privința sistemelor de propulsie, noutățile sunt mult mai interesante. Fără a fi confirmate deocamdată de vreun oficial Dacia, informațiile oferite de sursele publicației franceze arată că Bigster va avea, pentru început, un sistem de propulsie mild hybrid (mHEV), bazat pe un motor de 1.2 litri, care va dezvolta 140 CP și va putea fi alimentat atât cu benzină cât și cu GPL. Acesta va putea fi asociat cu o transmisie 4×4 electrificată. De altfel, Bigster va inaugura un diferențial e-AWD în gama Dacia. Pentru a se asigura că nu greșesc în supozițiile lor, jurnaliștii francezi menționează posibilitatea ca varianta de bază a modelului Bigster să fie dotată cu un motor de 1.2 litri care dezvoltă 120 CP. Asta, desigur, dacă acesta se va încadra în limitele de depoluare aflate în vigoare în 2025.
Noutatea absolută va fi însă un sistem full hybrid (HEV) care va include un motor termic de 1.8 litri în ciclu Atkinson. Deși nu cunosc încă puterea care va fi dezvoltată de acest sistem, cei de la l`Argus notează că aceasta va fi mai mare decât cea a hibridului de 1.6 litri și 140 CP aflat deja în dotarea modelului Jogger. Transmisia cuplată la acest sistem full hybrid – și ea cu totul nouă – va fi produsă de grupul Renault în baza unui concept dezvoltat de start-up-ul francez Whylot. Tot motorul termic de 1.8 litri va sta și la baza unui sistem hibrid cu încărcare la priză (PHEV).
Pe lângă aceste noutăți care se vor afla sub capota viitorului SUV compact Dacia Bigster, jurnaliștii francezi menționează că sursele lor susțin că atât mașina cât și noul sistem hibrid de 1.8 litri vor fi produse la uzinele din România, de la Mioveni.
Mai mult decât atât, cei de la l`Argus se aventurează să noteze că prețul de bază al viitorului Bigster va fi de circa 22.000 de euro, cu 3.000 de euro mai mare decât cel al viitoarei generații Duster care va ajunge pe piață în 2024.