Noile BMW M8 Coupé şi BMW M8 Cabrio și versiunile lor Competition dau atacul în gama de lux a sportivelor și amenință cu performanțe excepționale, asigurate de motorul V8.
BMW Seria 8 primește, prezentat vara trecută, primește acum versiuni noi: M8 Coupe și Cabrio, și derivatele lor ultra-performante, Competition. Motorul V8 de 4,4 litri, cu două turbocompresoare și tehnologie M TwinPower Turbo dezvoltă 600 de cai putere și 700 Nm la noile BMW M8 Coupé şi BMW M8 Cabriolet și le asigură 625 de cai putere versiunilor Competition. Propulsorul este cupat la o transmisie M Steptronic cu opt rapoarte și are funcție Drivelogic, care poate fi activată prin intermediul unui buton.
Sistemul de tracțiune integrală M xDrive transferă puterea către ambele punți, cu reglaj preponderant pe puntea spate. Mașinile sunt echipate și cu diferențial M activ. Cel aflat la vola poate selecta 4WD sau 4WD Sport din meniul Setup, comandat de un buton nou. Odată cu dezactivarea controlului dinamic al stabilității (DSC), se va cupla modul 2WD, în care transferul puterii se face exclusiv către puntea spate.
Test drive BMW M850i – Pact cu diavolul
BMW M8 Coupé şi BMW M8 Cabrio aleargă de la 0 la 100 km/h în 3,3, respectiv 3,4 secunde, în timp ce BMW M8 Competition Coupé are nevoie de 3,2 secunde, iar BMW M8 Competition Cabriolet de 3,3 secunde.
Dezvoltate pe circuitul de teste al bavarezilor de la Miramas, din sudul Franței, la centrul de teste de iarnă de la Arjeplog (Suedia) și în “Iadul Verde” de la Nurburgring, M8 Coupé şi M8 Cabrio primesc noul sistem de frânare integrat, care poate fi setat într-una dintre cele două configurații: una orientată către confort sau una mai agresivă. Noul BMW M8 primește standard frâne M Compound șipoate fi comandat opțional cu frâne M din carbon ceramic.
Propulsoarele au nevoie și de un sistem de răcire sofisticat, care asgiură temperaturile ideale sub capotă atunci când șoferul își face de cap pe circuit sau folosește mașina pe traseele urbane cotidiene. Două circuite de apă flanchează sistemul central de răcire, care asigură răcire suplimentară pentru uleiul motorului și pentru uleiul tansmisiei.
Noile modele BMW M8 primesc standard suspensie adaptivă M cu amortizoare controlate electronic și direccție M Servotronic electromecanică. Tot standard sunt și jantele M de 20 de inci din aliaj ușor și anvelope ultra-performante mixte, de 275/35 R20 pe puntea față și 285/35 R 20 pe puntea spate.
Prizele largi de aer, grila BMW M, pasajele evazate ale roților față, branhiile M poziționate în aripile din față, spoilerul și șorțul spate nu fac decât să-i confirme natura ultra-sportivă, sporită de pachetul exterior M Carbon, oferit opțional.
Versiunea decapotabilă primește un acoperiș din stofă multistrat, care se deschide ș se închide în 15 secunde, prin apăsarea unui buton. Acoperișul din plastic armat cu fibră de carbon al modelului coupe primește conturul “double-bubble”.
Cabina noilor modele M vine cu elemente tipice M și tehnologie de ultimă oră. Pe lista de dotări standard se află un head-up display, BMW Display Ke, Driving Assistant, Parking Assistant și BMW Live Cockpit Profesiional cu sistem de navigație și Asistent Personal Inteligent BMW.
Apare în consola centrală și buton M Mode, care reglează sistemele de asistență și afișajele instrumentarului de bord și Head-up display-ului. Acesta permite activarea unuia dintre modurile ROAD și SPORT. Modelele Competition primesc și setarea TRACK.
Cei patru membri noi ai familiei M8 vor fi prezentați oficial cu ocazia evenimentului BMW Group #NextGen, care va avea loc la BMW Welt din München, în perioada 25-27 iunie 2019.