Noile BMW X3 M și BMW X4 vin cu un motor nou, cu o tehnologie M TwinPower Turbo actualizată și elemente inspirate din motorsport. Luna viitoare, BMW va aduce mașinile ultra-performante la Salonul Auto de la Geneva.
Noul motor de 3.0 litri dezvoltă 480 de cai putere sub capota noilor BMW X3 M și BMW X4 M și 510 cai putere pentru BMW X3 M Competition și BMW X4 M Competition. BMW X3 M și X4 M au nevoie de 4,2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce 4,1 secunde le sunt suficiente versiunilor Competition. Viteza maximă este de 250 km/h, iar Driver’s Package permite atingerea unei viteze de 280 km/h, 285 km/h pentru modelele Competition.
Aceeași unitate – anunță auto motor und sport, se va regăsi sub capota viitoarelor M3 și M4.
Cu un sistem de răcire testat pe circuit, noul motor cu șase cilindri, parte a unui sistem sofisticat, devine astfel potrivit atât pentru călătorii urbane, cât și pentru drumuri lungi. Evacuarea specială asigură o coloană sonoră spectaculoasă datorită flapsurilor controlate electric, dar în același timp, și emisii minime. Fiecare dintre țevi are un diametru de 100 de milimetri și sunt poziționate, două câte două, în stânga și în dreapta difuzorului de aer. Cel aflat la volan poate selecta SPORT și SPORT+ pentru un concert pe cinste.
Modelele Competition primesc standard sistem de evacuare M Sport, care își face simțită prezența la turații mari sau în accelerații la limită. Sistemul poate fi comandat contra cost și pentru X3 M și X4 M.
Motorul este cuplat la o transmisie M Steptronic cu tehnologie Drivelogic, care permite selectarea unuia dintre cele trei moduri diferite de schimbare a treptelor: Drivelogic mode 1, mode 2 și mode 3, acesta din urmă fiind cel mai dinamic. Padelele pe coloana de direcție sunt dotare standard.
Sistemul de tracțiune integrală M xDrive, care și-a făcut debutul odată cu M5, transmite puterea către toate cele patru roți, asigurând o dinamică tipică mașinilor cu tracțiune spate, intervenind doar atunci când roțile de pe puntea spate ajung la limită. Cel aflat la volan poate regla distribuția puterii activând modul M Dynamic, care transmite și mai multă putere către spate. Selectarea modurilor se face din meniul iDrive.
Mașinile vin echipate standard cu diferențial Activ M și bare stabilizatoare, care asigură manevrabilitate superioară și reduc ruliul, dar și cu suspensie adaptivă M, care face mașinile confortabile la uz cotidian și extrem de incisive atunci când cel aflat la volan selectează modul SPORT. Trei moduri sunt disponibile pentru reglajul amortizoarelor: COMFORT, SPORT și SPORT+.
Sistemul DSC (Dynamic Stability Control) intervine pentru corecții asupra frânării roților individual și reglează cuplul pentru a stabiliza mașina. Acesta include ABS (Antilock Braking), CBC (Cornering Brake Control), DBC (Dynamic Brake Control), Brake Assist, Brake Drying și asistentul Start-Off. În modul M Dynamic, sistemul permite drifturile pentru care modelele M sunt celebre. Șoferul poate dezactiva complet sistemul prin apăsarea unui buton.
În versiune standard, modelele primesc frâne compozite M cu etriere albastre și cu inscripția M. Discurile de frâne măsoară 395 de milimetri pe puntea față și 370 de milimetri pe spate. Mașinile aleargă pe jante M din aliaj ușor, de 20 de inci pentru X3 M și X4 M, îmbrăcate în gume mixte ultra-performante. Opțional, se pot comanda jante de 21 de inci, dimensiune standard la modelele Competition.
Sunt ușor de recunoscut SUV-urile de performață de la BMW, cu proporțiile lor robuste și agresive, ampatamentul lung și consolele scurte. Versiunile Competition vin cu o grilă neagră lucioasă și cu un eleron pe capacul portabagajului. Prize mari de aer asigură răcirea necesară motorului, transmisiei și frânelor. Elementele specifice M confirmă apartenența lor la o familie specială. Alături de șasiul rigid, de configurația sportivă a motorului, care are la bază experiența inginerilor companiei în motorsport, și aerodinamica exemplară, acestea pun cap la cap mașinile performante pentru care BMW M sunt renumiți.
Sunt disponibile în gamă șapte culori exterioare pentru BMW X3 M, BMW X4 M și pentru versiunile Competition. Pe listă se află și Toronto Red metallic, dar și culoarea rezervată exclusiv modelelor M, Donington Grey metallic.
Configurația standard include și faruri LED, în timp ce farurile BMW Selective Beam pot fi comandate contra cost.
Cabina noilor modele M nu face decât să confirme firea lor sportivă, primind scaune sport, piele Vernasca în nuanțele Black sau Oyster cu logo-ul M făcându-și apariția în partea superioară a spătarelor și lumină ambientală în șase culori, care poate fi activată din meniul iDrive. M. BMW X3 M Competition și BMW X4 M Competition vin standard cu scaune M Sport în piele Merino sau cu tapițerie bicoloră, Sakhir Orange/Black sau Adelaide Grey/Sakhir Orange, disponibile opțional și la X3 M și X4 M. Cine comandă scaunele M Sport poate alege și pachetul personalizat BMW Individual, care include piele Merino în Ivory White sau Tartufo. Modelele Competition pot fi comandate și cu piele Merino în noua paleta de culori Midrand Beige/Black cu inserții de Alcantara.
Șoferul de SUV M primește și un instrumentar de bord tipic cu ace roșii și ceasuri negre, un volan M îmbrăcat în piele și un selector de viteze M, restilizat. Standard sunt și scaunele cu reglaje electrice, scaunul șoferului și al pasagerului față au și suport lombar opțional) și pachetul de navigație ConnectedDrive cu sistem Professional.
BMW a păstrat natura practică a modelelor, așa că bancheta se rabatează 40:20:40. Cu bancheta complet rabatată, se creează un spațiu de 1.600 de litri la X3 M și de 1.430 de litri la X4 M.
Viitorul posesor de X3 M sau X4 M va primi în configurație standard și Comfort Access, care permite deschiderea sau închiderea capacului portbagajului fără atingere, iar opțional, poate selecta căsuța pentru acoperiș panoramic, geamuri speciale pentru protecție suplimentară împotriva zgomotului și razelor soarelui, și scaune încăzlite. Pachetul Ambient Air este și el opțional.
Pe lista de dotări standard se regăsesc Cruise Control adaptiv cu funcție de detectare a pietonilor și avertizare la coliziune, frânare de urgență și funcție Stop & Go. Driving Assistant este un pachet opțional, care oferă informații referitoare la limitele de viteză, alertă la traficul din spate, avetizare la schimbarea și la părăsirea benzii de circulație. Driving Assistant Plus aduce extra asistență la direcție și la menținerea benzii și funcție de avertizare în intersecții și la alegerea incorectă a drumului. Park Distance Control este standard, iar Parking Assistant este opțional. Poate fi comandat suplimentar și Parking Assistant Plus cu vedere panoramică asupra mașinii și împrejurimilor și funcții de vizualizare tridimensională.
Pachetul ConnectedDrive se regăsește tot în configurația standard și poate fi comandat vocal, prin gesturi, prin intermediul ecranului tactil Control Display de 10,25 de inci, prin butoanele multifuncționale de pe volan, dar și prin comenzi vocale.
Noile BMW X3 M și BMW X4 M vor fi peste trei săptămâni la Salonul Auto de la Geneva.