Portbagaj Dacia Logan și Sandero 2021
Ce ai să reproșezi portbagajelor actualelor generații? Sper că nimic. Iar dacă ai, află că viitoarele modele au fost retușate în zonele cu probleme, iar acum se prezintă ireproșabil. Toate modelele au, pe lângă butoanele de deschidere de pe capac, și deschidere automată din cheie. Începem cu Logan, care are spătarul banchetei rabatabil 33/66%, iar la rabatarea sa lasă un spațiu mai mare între portbagaj și habitaclu, pentru că designerii au scăpat de tablele laterale care îngrădeau comunicarea dintre compartimente. Sigur, bancheta încă formează un prag la rabatare, dar nu le poți avea chiar pe toate. Opțional, poți comanda un organizator din plastic, care nu lasă obiectele să se zbenguie prin portbagaj.
Sandero nu are organizator, dar vine cu patru cârlige de agățat pungile de cumpărături. Cât despre Stepway – aici situația este spectaculoasă de-a dreptul: podeaua amovibilă se poate monta fie pe treapta de jos, favorizând volumul, fie pe cea de sus, formând o duprafață plană la rabatarea banchetei, fie oblic, înclinată spre față, pentru a evita deplasarea obiectelor prin portbagaj. Pe hayon sunt două mânere de care poți să tragi pentru a-l închide: și dreptacii și stângacii vor fi fericiți!
Sandero și Stepway au un volum maxim de 328 l, cu 8 l peste actualele generații. Portbagajul lui Logan măsoară 528 l, deci ese în progres cu 18 l, iar marginea de încărcare a fost coborâtă cu 19 mm.
Motoare
Durere mare: Dacia renunță pentru gama Logan și Sandero 2021 (inclusiv pentru Stepway) la motorul diesel. Oficialii dau vina pe vânzările scăzute, dar cred că răspunsul trebuie, mai degrabă, căutat în costurile suplimentare necesare pentru alinierea motorului 1.5 dCi la normele Euro 6d, costuri care ar crește nepermis prețul. Din păcate, nici hibridul E-TECH nu va exista în ofertă, tot din motive de costuri. Dar oficialii au ținut să precizeze că, odată cu adoptarea platformei CMF-B, au deschis calea spre electrificare. Deci om vedea peste 4 ani, la facelift.
Bine, bine, dar ce-a mai rămas sub capotă? Pe scurt, motoarele SCe 65, TCe 90, TCe 90 CVT și TCe 100 ECO-G. Remarcați dispariția cutiei robotizate și înlocuirea ei cu una CVT. Nu mai discutăm despre ele, pentru că le știm cu toții de la actuala generație.
Discutăm, însă, despre servodirecție, care nu mai este hidraulică, ci, odată cu trecerea la noua platformă, a devenit electrică, iar forța de învârtire a volanului a scăzut cu 36%.
Pachet asistență
În rând cu lumea bună: noua gamă Dacia Logan și Sandero 2021 primește 6 airbaguri (frontale, laterale și cortină), senzori de parcare față și spate, plus cameră de marșarier, sistem de frânare automată la iminența unui impact frontal, buton SOS pe plafon, asistent la pornirea din rampă, asistent de unghi mort, senzori pentru aprinderea automată a luminilor și pentru pornirea ștergătoarelor.
Disponibilitate Logan și Sandero 2021
Nu trebuie să mai suferi așteptându-le: noile generații vor apărea în showroom, în premieră, în România și Franța, urmând ca ulterior să fie disponibile pe restul piețelor. Deci le vei putea admira în carne și oase începând cu luna decembrie, dar, până atunci, le poți comanda de la finalul lunii noiembrie. Prețurile vor fi comunicate ulterior.
Când două companii precum Polaris Off Road și Pro Armor își dau mâna, rezultatul nu poate fi decât impresionant. Polaris…
Te simți atras de gheare și colți și parcă ți-ar face cu ochiul o felină, dar nu știi…
Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…
RMN-ul este o metodă de investigație modernă, folosită frecvent în practica medicală atunci când sunt necesare detalii precise despre structura…
Revenirea lui Donald Trump la președinția SUA ridică întrebări importante pentru companiile asiatice care operează în SUA, în special în…
Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment