Noutati auto

Noile Dacia Logan și Sandero 2021

Portbagaj Dacia Logan și Sandero 2021

Ce ai să reproșezi portbagajelor actualelor generații? Sper că nimic. Iar dacă ai, află că viitoarele modele au fost retușate în zonele cu probleme, iar acum se prezintă ireproșabil. Toate modelele au, pe lângă butoanele de deschidere de pe capac, și deschidere automată din cheie. Începem cu Logan, care are spătarul banchetei rabatabil 33/66%, iar la rabatarea sa lasă un spațiu mai mare între portbagaj și habitaclu, pentru că designerii au scăpat de tablele laterale care îngrădeau comunicarea dintre compartimente. Sigur, bancheta încă formează un prag la rabatare, dar nu le poți avea chiar pe toate. Opțional, poți comanda un organizator din plastic, care nu lasă obiectele să se zbenguie prin portbagaj.

Sandero nu are organizator, dar vine cu patru cârlige de agățat pungile de cumpărături. Cât despre Stepway – aici situația este spectaculoasă de-a dreptul: podeaua amovibilă se poate monta fie pe treapta de jos, favorizând volumul, fie pe cea de sus, formând o duprafață plană la rabatarea banchetei, fie oblic, înclinată spre față, pentru a evita deplasarea obiectelor prin portbagaj. Pe hayon sunt două mânere de care poți să tragi pentru a-l închide: și dreptacii și stângacii vor fi fericiți!

Sandero și Stepway au un volum maxim de 328 l, cu 8 l peste actualele generații. Portbagajul lui Logan măsoară 528 l, deci ese în progres cu 18 l, iar marginea de încărcare a fost coborâtă cu 19 mm.

Motoare

Durere mare: Dacia renunță pentru gama Logan și Sandero 2021 (inclusiv pentru Stepway) la motorul diesel. Oficialii dau vina pe vânzările scăzute, dar cred că răspunsul trebuie, mai degrabă, căutat în costurile suplimentare necesare pentru alinierea motorului 1.5 dCi la normele Euro 6d, costuri care ar crește nepermis prețul. Din păcate, nici hibridul E-TECH nu va exista în ofertă, tot din motive de costuri. Dar oficialii au ținut să precizeze că, odată cu adoptarea platformei CMF-B, au deschis calea spre electrificare. Deci om vedea peste 4 ani, la facelift.

Bine, bine, dar ce-a mai rămas sub capotă? Pe scurt, motoarele SCe 65, TCe 90, TCe 90 CVT și TCe 100 ECO-G. Remarcați dispariția cutiei robotizate și înlocuirea ei cu una CVT. Nu mai discutăm despre ele, pentru că le știm cu toții de la actuala generație.

Discutăm, însă, despre servodirecție, care nu mai este hidraulică, ci, odată cu trecerea la noua platformă, a devenit electrică, iar forța de învârtire a volanului a scăzut cu 36%.

Pachet asistență

În rând cu lumea bună: noua gamă Dacia Logan și Sandero 2021 primește 6 airbaguri (frontale, laterale și cortină), senzori de parcare față și spate, plus cameră de marșarier, sistem de frânare automată la iminența unui impact frontal, buton SOS pe plafon, asistent la pornirea din rampă, asistent de unghi mort, senzori pentru aprinderea automată a luminilor și pentru pornirea ștergătoarelor.

Disponibilitate Logan și Sandero 2021

Nu trebuie să mai suferi așteptându-le: noile generații vor apărea în showroom, în premieră, în România și Franța, urmând ca ulterior să fie disponibile pe restul piețelor. Deci le vei putea admira în carne și oase începând cu luna decembrie, dar, până atunci, le poți comanda de la finalul lunii noiembrie. Prețurile vor fi comunicate ulterior.    

Verdict AutoExpert

Un salt uriaș din zona de low-cost în zona de smart-buy: noile Dacia Logan și Sandero 2021 sunt fabulos de ofertante atât prin calitățile native (design de excepție, spațiu interior uriaș, etc.), cât și prin dotările suplimentare extrem de performante și inteligente (Simply Clever de la Skoda pare a-și fi găsit loc sub sigla mărcii românești). Păcat de gama de motoare, care a regresat prin pierderea excepționalului motor diesel.

 

Pagină: 1 2 3

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Maserati MC20 Cielo, personalizarea unui supercar

11 milioane de euro investiți, 40 de angajați (care ar putea crește la 110), 20 de stații de vopsire și…

5 zile în urmă

Test Alfa Romeo Stelvio Veloce, model 2025

Al doilea facelift la care a fost supus cel mai charismatic SUV de pe planetă a făcut fix ceea ce…

6 zile în urmă

Fabrica Nokian Tyres din Oradea începe livrările de anvelope

Nokian Tyres începe livrările de la noua fabrică de la Oradea. Anvelopele de iarnă și cele all-season sunt primele produse…

6 zile în urmă

eToro: Sectorul vehiculelor electrice, câmp de luptă între Tesla și BYD pentru dominația globală

O analiză a platformei de tranzacționare și investiții eToro arată că sectorul vehiculelor electrice a devenit un câmp de luptă…

6 zile în urmă

Google Street View, nouă desfășurare în România pentru a actualiza imaginile de pe 25.000 km de drumuri

Google România a anunțat că maşinile Google Street View vor reveni în țară, în aprilie, pentru a actualiza imaginile a…

6 zile în urmă

Cum merge Dacia Bigster? Impresii de condus

Cum se conduce Dacia Bigster? Cât consumă real? Cât de bine filtrează gropile și cum se simte direcția? Cât de…

6 zile în urmă