Noile Mercedes-AMG A 45 și Mercedes-AMG CLA 45 vin să-și reconfirme statul de lider în clasa compactelor premium ultra-performante. Cele două primesc cel mai puternic motor cu patru cilindri construit vreodată pentru un automobile de serie. Versiunea de top dezvoltă peste 420 de cai putere.
Noile Mercedes-AMG A 45 și Mercedes-AMG CLA 45 primesc, în premieră, o grilă AMG, cu douăsprezece fante verticale, flancată de farurile noi. Aripile robuste subliniază natura robustă a celor două modele. Mașinile aleargă standard pe jante de 18 inci cu model cu 10 spițe, optimizate aerodinamic și vopsite în titanium grey. Versiunile S, în schimb, primesc jante de 19 inci cu design cu 5 spițe, dar și etriere de culoare roșie.
În partea din spate, nu pot trece neobservate cele două evacuări rotunde, cu diametru de 82 milimetri (90 de milimetri pentru versiunile S). Două fante aflate în bara spate și un eleron, aflat pe acoperiș la A 45 și pe capacul portbagajului la CLA 45, fac modelele și mai aerodinamice.
A 45 și CLA 45 sunt puse în mișcare de motorul de 2.0 litri cu patru cilindri al companiei. Unitatea, cea mai puternică unitate cu patru cilindri dezvoltată vreodată pentru producția de serie, livrează 421 de cai putere, modelele primind astfel 40 de cai putere în plus față de generațiile pe care le înlocuiesc, și 500 de Newton metri, 25 în plus acum. Sunt cifrele rezervate versiunilor S. În versiune standard, A 45 și CLA 45 beneficiază de aportul a 387 de cai putere.
Aceste propulsoare sunt produse acasă la AMG, la Affalterbach, urmând principiul “Un om, un motor” și asigură un sprint de la 0 la 100 km/h de 3,9 secunde pentru A 45 S 4MATIC+ și de 4,0 secunde pentru CLA 45 S 4MATIC+, în timp ce versiunile lor de bază au nevoie de 4 secunde, respectiv 4,1 secunde. Viteza maximă a versiunilor de bază este limitată electronic la 250 km/h, dar, pentru cine vrea mai mult, există opționalul AMG Driver’s Package, care duce viteza maximă la 270 km/h, egalând astfel, versiunile S.
Motoarele sunt cuplate la o transmisie AMG Speedshift DCT 8G cu dublu ambreiaj. În funcție de modul selectat prin intermediul AMG DYNAMIC SELECT, șoferul va primi un răspuns diferit al accelerației și transmisiei. Dacă vrea să schimbe treptele manual, poate folosi M-mode, în timp ce acționează padelele aflate pe coloana de direcție. Funcția RACE-START este standard și permite accelerația maximă de la pornirea de pe loc.
Modul Drift poate fi activat din modul RACE, folosit padelele de pe volan. ESP-ul este dezactivat, iar transmisia este pe modul manual.
Sistemul de tracțiune integrală funcționează în funcție de modul de rulare selectat și de setarea aleasă prin AMG DYNAMICS. De exemplu, pe “Pro” sau “Master”, standard la versiunile S și incluse în pachetul opțional AMG DYNAMIC PLUS, sistemul de tracțiune integrală 4MATIC trece în modul Sport.
Mașinile sunt echipate opțional cu AMG RIDE CONTROL, sistemul adaptiv de amortizare, care le permite celor aflați la volan să aleagă unul dintre cele trei moduri disponibile pentru suspensie.
Compactele ultra-performante au parte și de o coloană sonoră pe măsură, pentru că evacuările sunt echipate cu un flaps care reacționează în funcție de turația motorului și de sarcină, având producând un sunet diferit pentru fiecare dintre programele de rulare alese.
Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual și RACE sunt cele șase moduri disponibile prin intermediul AMG DYNAMIC SELECT. Acestea sunt standard la versiunile S și sunt incluse în pachetul opțional AMG DYNAMIC PLUS pentru modelele de bază.
Cabina celor două propune o atmosferă high-tech și ultra-sportivă. Se regăsește la bord sistemul multimedia MBUX, bazat pe inteligență artificială, care poate fi activat prin intermediul salutului “Hey Mercedes!”. Instrumentarul de bord poate fi configurat într-unul dintre cele trei stiluri: “Classic”, “Sport” și “Supersport”.
Șoferul și pasagerul din dreapta iau loc în scaune cu profil sportiv și sprijin lateral ferm. Standard, scaunele sunt îmbrăcate în piele ARTICO de culoare neagră, lucrată manual, în combinație cu microfibră DINAMICA și prezintă cusături contrastante roșii. Tot roșii sunt și centurile, finisajele bordului și conturul ventilațiilor.
Versiunile S, în schimb, primesc elemente de culoare galbenă, volan AMG Performance îmbrăcat în piele nappa/microfibră DINAMICA și prezentând cusături galbene și un marcaj la ora 12, tot de culoare galbenă. Apare la bord și lumina ambientală.
Un pedalier sport din oțel inoxidabil, covorașe negre cu inscripția AMG și pragurile AMG din oțel inoxabil, cu logo-ul casei de performanță, completează atmosfera sportivă.