Nokian Tyres, inventatorul anvelopei de iarnă, aniversează 120 de ani

Nokian Tyres aniversează 120 de ani de la pionieratul său în industrie, o perioadă în care şi-a extins activitatea la nivel global.

Etapele de dezvoltare ale Nokian Tyres ilustrează o poveste interesantă din istoria industriei finlandeze a cauciucului. Înfiinţată în anul 1898 sub numele de Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö, compania producea galoşi, sigilii de cauciuc, diferite tipuri de furtunuri, bastoane de poliţie şi, mai târziu, pneuri pentru biciclete. Producţia anvelopelor pentru autovehicule a debutat la începutul anilor 1900, odată cu creşterea numărului de autoturisme.

„Suntem mândri de originile noastre şi de moştenirea însemnată constituită din pionieratul tehnologic, înalta calitate a produselor şi spiritul Hakkapeliitta. Fiind buni cunoscători ai condiţiilor meteorologice dificile, am promovat şi facilitat de-a lungul decadelor transportul în deplină siguranţă. Nu bucurăm de o bază solidă pe care ne propunem să construim împreună cu personalul nostru, clienţii şi partenerii noştri, o poveste de succes răsunătoare”, a afirmat Hille Korhonen, preşedinte şi CEO, Nokian Tyres.

Pentru Nokian Tyres însă, primul succes notabil în industria anvelopelor s-a înregistrat în anul 1934, când compania a dezvoltat prima anvelopă de iarnă din lume, Kelirengas.

Prima anvelopă de iarnă
Prima anvelopă de iarnă

Doi ani mai târziu, compania a produs prima anvelopă de iarnă Hakkapeliitta, ceea ce a oferit companiei oportunitatea de creştere şi expansiune pe piaţa internaţională. Nokian Hakkapeliitta a fost brandul lider pe piaţa anvelopelor de iarnă pentru mai bine de 80 de ani.

O nouă identitate

În prezent, Nokian Tyres este cea mai profitabilă companie cu activitatea sa; numără 4.600 de specialişti în întreaga lume şi are o cifră netă de vânzări de 1.6 miliarde de euro. Produsele companiei sunt comercializate în aproximativ 60 de ţări. Tendinţe principale precum noile forme de mobilitate, digitalizarea şi schimbările climatice reprezintă adevărate provocări pentru industrie, însă oferă, de asemenea, oportunităţi interesante de dezvoltare.

„Singura modalitate de a ne păstra poziţia de top din industrie este dezvoltarea constantă şi reînnoirea. Aceasta înseamnă, spre exemplu, extinderea prezenţei noastre în afara pieţei tradiţionale de anvelope de iarnă şi realizarea de investiţii în servicii care simplifică întreţinerea anvelopelor. Intenţionăm să continuăm acţiunile sistematice şi sustenabile privind dezvoltarea de soluţii inovatoare şi să ne menţinem abilitatea de a ne adapta rapid şi flexibil schimbărilor din jurul nostru,” a adăugat Hille Korhonen.

Compania şi-a actualizat brandul pentru a omagia această aniversare. Noua identitate de brand reflectă istoria îndelungată a companiei, operaţiunile sale sustenabile şi valorile scandinave.

Nokian Tyres este cel mai nordic producător de anvelope din lume. Compania promovează şi facilitează şofatul în siguranţă, în condiţii exigente. Anvelopele sale inovatoare pentru autoturisme de pasageri, camioane şi maşini grele, sunt comercializate în special în zonele cu zăpadă, împădurite, şi cu condiţii de şofat dificile din cauza anotimpurilor schimbătoare.

Toate produsele sunt dezvoltate conform obiectivelor de siguranţă durabilă şi de respectare a mediului pe parcursul întregului ciclu de viaţă al produsului. Parte a grupului Nokian Tyres, lanţul de distribuţie de anvelope Vianor cuprinde aprox. 1.500 de magazine în 26 de ţări. În 2017, cifra de afaceri netă a grupului a fost de aproximativ 1,6 miliarde euro, iar numărul angajaţilor, de 4.600. Compania este listată la Nasdaq Helsinki Ltd.

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top