Northvolt, un jucător-cheie în eforturile Europei de a concura cu China pe piața bateriilor pentru vehicule electrice se luptă să își atingă obiectivele de producție, conform documentelor interne și surselor companiei.
Producătorul suedez de baterii fondat de fostul director al Tesla Peter Carlsson s-a confruntat cu întârzieri semnificative în producție și cu probleme de calitate la fabrica sa din Skellefteå, în nordul Suediei.
Documentele interne analizate de Reuters arată că, de la începutul lunii septembrie, Northvolt a ratat în mod constant obiectivele săptămânale de producție pentru celulele „livrabile”, sau celulele considerate suficient de bune pentru a fi livrate clienților. De exemplu, în săptămâna care s-a încheiat la 10 noiembrie, compania a livrat puțin peste 20.000 de celule, sub obiectivul său de 30.000. Acesta este un decalaj semnificativ în comparație cu obiectivul său mai mare de a produce 100.000 de celule pe săptămână până la sfârșitul anului 2024. Northvolt a dezvăluit anterior acest obiectiv ambițios într-o agendă numită „Path to 100k”. Cu toate acestea, compania recunoaște acum că nu va atinge acest obiectiv până la sfârșitul anului.
Northvolt a declarat că obiectivele sale actuale de producție se bazează pe comenzile clienților. De asemenea, compania a menționat că a făcut progrese semnificative în acest an și că produce în mod constant celule de înaltă performanță pentru clienți. Cu toate acestea, în ciuda acestor eforturi, Northvolt nu a obținut încă profit și a fost nevoită să își reducă forța de muncă cu 20 % și să reducă operațiunile pentru a rămâne pe linia de plutire.
Una dintre principalele provocări cu care se confruntă Northvolt este menținerea nivelurilor de producție la scară largă. Fiind un proces delicat, fabricarea celulelor de baterii la volume mari este de dificilă. Potrivit unor surse interne, problemele au fost cauzate de defecțiuni ale utilajelor, de personalul neexperimentat și de obiective prea ambițioase. Cu toate acestea, Northvolt contestă aceste afirmații, susținând că utilajele sale funcționează bine și că personalul său este printre cel mai experimentat din Europa.
Pentru a-și rezolva problemele, Northvolt a suspendat producția la una dintre facilitățile sale la sfârșitul lunii octombrie, plănuind să oprească producția 24/7 începând din noiembrie. În schimb, se concentrează acum pe ture de producție doar în zilele lucrătoare. Această încetinire este menită să îmbunătățească calitatea celulelor, acordând mai mult timp pentru întreținere și reglaj fin.
În ciuda dificultăților sale, Northvolt rămâne înaintea altor producători europeni de baterii, producând celule în principal pentru producătorul de camioane Scania și producătorii de automobile de lux Audi și Porsche. Cu toate acestea, după ce a pierdut un contract semnificativ de 2 miliarde de euro cu BMW în iunie, compania încă lucrează pentru a-și recâștiga avântul pe piața extrem de competitivă a bateriilor pentru vehicule electrice.