Nou șef al diviziei Automotive a grupului Continental România

Liviu Bălan - Continental Automotive Romania + ESS 2

Continental, grup german cu activități majore în România, a anunțat astăzi că Liviu Bălan va îndeplini rolul de „Head of Country” al diviziei Automotive. La finalul anului trecut, același grup a menționat că această divizie va deveni independentă.

Grupul Continental, cu peste 20.000 de angajați în entitățile sale din România, a anunțat numirea lui Liviu Bălan, actual Head of Electronic Suspension Systems Product Center (ESS) din cadrul ariei de afaceri Safety and Motion, în rolul de Head of Country pentru sectorul de activitate Automotive din România.

Începând cu 1 martie 2025 acesta va conduce sectorul de activitate Automotive al Continental în România adițional rolului său curent de șef al ESS. Organizația Automotive a concernului din țară cuprinde sediile companiei din Iași (locație condusă de Daniel Groza), Sibiu (locație condusă de Sonok Rivetto), Timișoara (locație condusă de Simona Belea) și sediile companiei Elektrobit – parte din grupul Continental (condusă de Christian Drothler în Brașov și Timișoara).

„Consider că în contextul actual de transformare a industriei automotive și, în particular, a sectorului automotive al Continental, care este prevăzut să treacă printr-un spin-off anul acesta, e mai important ca niciodată să dăm dovadă de inițiativă, agilitate, spirit antreprenorial și robustețe. Sunt încrezător că împreună cu pasiunea și competențele colegilor noștri din România avem cele mai bune premise pentru a reuși”, declară Liviu Bălan.

Absolvent al Universității Gheorghe Asachi din Iași, Liviu Bălan s-a alăturat companiei Continental în anul 2005 la sediul din Sibiu, unde a condus departamentul Safety and Motion, și, ulterior, întregul centru de cercetare-dezvoltare al locației sibiene. Delegat în Hanovra începând cu ianuarie 2020, el a preluat responsabilitatea la nivel global a activității de cercetare și dezvoltare a segmentului ESS, iar din 2023 conduce activitatea globală a acestuia.

Începând din 2025, Liviu Bălan își desfășoară activitatea din Sibiu, întărind încă o dată importanța strategică a României pentru grupul Continental.

Deși, aparent, Liviu Bălan devine șeful întregului areal al grupului Continental din România, el va avea în subordine doar diviziile Automotive și ESS, în timp ce pentru zonele de activitate Contitech și Anvelope sunt așteptate alte anunțuri.

Cert este că, la finalul lunii decembrie, grupul german Continental a anunțat că divizia sa Automotive va deveni independentă și va fi listată la bursa de la Frankfurt ca societate europeană (Societas Europaea, SE). Compania independentă va funcționa ulterior sub o nouă marcă, aceasta urmând a fi anunțată până la sfârșitul lunii aprilie a acestui an.

Obiectivele pe termen scurt și mediu pentru Automotive ca societate independentă vor fi dezvăluite la Capital Market Day a entității în vara anului 2025.

„Spin-off-ul Automotive va debloca noi puncte forte, deoarece companiile «focusate» sunt mai agile, în special în perioade de transformare. Întregul Consiliu de Supraveghere sprijină acest plan ambițios”, a declarat Wolfgang Reitzle, președintele Consiliului de Supraveghere al Continental.

Separarea diviziei Automotive de grup va avea loc după ce această decizie a Consiliului Executiv va fi aprobată oficial de Consiliul de Supraveghere în martie 2025 și după avizul Adunării Acționarilor Continental AG din 25 aprilie 2025.

Este important de menționat că, tot în acest an, chiar în primul trimestru, va începe procesul de vânzare a unității ContiTech Original Equipment Solutions (OESL). Conform celor de la Continental, „ca parte a eforturilor continue de consolidare a independenței celorlalte sectoare ale grupului, divizia ContiTech se va concentra și mai mult pe clienții săi industriali. Original Equipment Solutions (OESL), activitatea sa care furnizează produse din cauciuc producătorilor de automobile, va deveni astfel independentă în viitorul apropiat, așa cum s-a anunțat anterior. Acest domeniu de activitate, care are peste 16.000 de angajați în 16 țări, este prezentat în prezent potențialilor cumpărători și parteneri. Procesul de vânzare ar trebui să înceapă în primul trimestru al anului 2025”.

Totodată, nu trebuie uitat faptul că, în primăvara lui 2019, divizia Powertrain a Continental devenea prima parte a grupului german care finaliza realinierea la noul model de business. Ulterior, această fostă divizie Continental a funcționat – inclusiv în România – sub numele Vitesco Technologies.

Succesul Vitesco Technologies pe piață a fost unul limitat, iar la finalul lui 2023, compania a intrat complet în sfera de influență a grupului Schaeffler, un rival al Continental în diferite domenii. Pe 1 octombrie 2024 Schaeffler AG a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG, tot atunci fiind finalizată și conversia acțiunilor ordinare fără drept de vot ale Schaeffler în acțiuni ordinare cu drepturi depline de vot. Astfel, Schaeffler a finalizat cu succes preluarea Vitesco.

Continental a investit de la sosirea în România și până acum peste 2,3 miliarde de euro în activităţile de aici. Grupul german deţine cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie la Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi. Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top