Lexus a adus în România cel mai nou model din gama sa. GS va fi oferit inițial în două versiuni de motorizare: GS 250 și versiunea cu propulsie hibridă GS 450h.
Noul GS se prezintă cu un design nou, care duce mai departe filosofia luxului în viziunea celor de la Lexus, atât în ceea ce privește exteriorul, cât și la interior. Liniile exterioare sunt acum mai agresive, mai dinamice, lăsând să se înțeleagă din start că avem de-a face cu un model care nu face rabat de la performanță.
Interiorul este o reinterpretare a limbajului utilizat la exterior, punând accent în special pe ergonomicitate. Comenzile planșei de bord sunt concentrate în jurul șoferului, iar tehnologiile avansate Human Machine Interface permit pasagerilor să-și păstreze concentarea la drum lung, dar oferă în același timp un grad sporit de confort în timpul rulării.
Spațiul este mai mare decât în cazul generației precedente, pasagerii din față beneficiind de mai mult loc la picioare și de un plus de 30 de mm în zona capului. În spate, pentru genunchi au fost rezervați 20 de mm în plus, iar la cap pasagerii se bucură de o mărire cu 25 de mm a spațiului disponibil. În cazul versiunilor cu propulsie clasică, cu motoare cu ardere internă, volumul portbagajului a fost mărit cu aproximativ 30%. În ceea ce-l privește pe GS 450h, versiunea hibridă, noua configurație mai compactă a bateriei de acumulatori a permis o creștere a compartimentului bagajelor cu aproximativ 60%.
Cel mai spectaculos model al gamei este versiunea hibridă GS 450h, care beneficiază de aportul unui motor termic V6 (echipat cu noua tehnologie de injecție directă D-4S), ce funcționează în ciclul Atkinson, și de cel al tracțiunii electrice. Cea de-a doua generație Lexus Hybrid Drive a venit cu multimple îmbunătățiri în ceea ce privește consumul de combustibil, sau emisiile poluante generate, dar este capabilă să-i ofere noului GS performanțe apropiate de cele ale rivalilor echipați cu motorizări V8.
Cu o putere totală însumată de 254 kW (345 CP), GS 450h este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la valoarea de 250 km/h. În ciuda performanțelor de top, consumul declarat are valori excelente, de doar 5,9 l/100 km, fiind redus cu 23 de procene comparativ cu cel al generației GS precedente. Emisiile de dioxid de carbon sunt de 137 g/km. GS 250 este animat de un propulsor complet nou, V6 de 2,5 litri, ale cărui setări au fost făcute preponderent pentru a-l califica drept un motor economic și eficient.
Din punct de vedere dinamic, noul model este mai performant grație modificărilor aduse structurii de rezistență, mai rigidă cu 14 %, a noilor suspensii proiectate, a sistemului de frânare mai mare și a celor mai moderne tehnologii, cum ar fi Adaptive Variable Suspension (AVS – sistem de suspensie adaptabil), sau Lexus Dynamic Handling (LDH – sistemul dinamic de manevrabilitate).
Pentru cei care vor și mai mult, este disponibil și un pachet F SPORT, care pe lângă elementele optice de design (interior/exterior) oferă și posibilitatea modificării sistemului de suspensie al automobilului pe care-l configurează. De exemplu, Lexus Dynamic Handling (LDH) este disponibil în standard pentru GS 450h F SPORT, și oferă în premieră sistemele Dynamic Rear Steering, Variable Gear Ratio Steering (VGRS) și Electric Power Steering (EPS). Acestea conlucrează pentru a obține un control cât mai eficient al punților față și spate, pentru a putea oferi o ținută de drum precisă, agilă, și care-i să-i dea posibilitatea șoferului să dețină un control total și să împingă automobilul către limitele sale dinamice.
Prețurile de pornire în România pentru cele două versiuni disponibile sunt de 53.300 Euro cu toate taxele incluse pentru Lexus GS 250, și de 63.950 Euro cu toate taxele incluse pentru vârful de gamă Lexus GS 450h.