Noua Kia XCeed vine ca o alternativă sportivă la SUV-urile mari de tradiție, fără a face însă, compromisuri în ceea ce privește spațiul și confortul.
Desenată la centrul de design de la Frankfurt, XCeed vine cu un design stilat, expresiv și modern și promite o experiență emoțională și dinamică la volan.
Kia XCeed măsoară 4.935 de milimetri, fiind cu 85 de milimetri mai lungă decât hatchback-ul și cu 90 de milimetri mai scurtă ca SUV-ul Sportage.
Din profil, XCeed, cu jante de 16 sau 18 inci, are forme alungite. Ampatamentul este identic cu cel al modelelor din gama Ceed, 2.650 milimetri. Consolele sunt extinse cu 25 de milimetri în față și 60 de milimetri în spate, ceea ce se traduce printr-un volum mai generos al portbagajului: 426 de litri, cu 31 de litri mai mult decât la Ceed. Rabatarea banchetei asigură 1.378 de litri.
Test drive Kia Proceed GT – Cum să-ți dresezi dragonul?
O grilă proeminentă și prize de aer poziționate mai jos îi conferă o alură sportivă. Farurile primesc forma cuburilor de gheață și tehnologie LED, iar semnalizatoarele sunt mai înguste și se alungesc către aripi. Apar stopuri noi la capătul opus, tot LED, iar bara spate îi asgiură mașini o postură robustă.
Garda la sol a lui XCeed este de 174 milimetri, dacă mașina este echipată cu jante de 16 inci, sau de 184 milimetri, atunci când are jante de 18 inci, ceea ce înseamnă 42 de milimetri în plus față de versiunea hatcback. Aripile și pragurile primesc protecții din plastic și apar șine pe acoperiș.
Douăsprezece culori vor fi disponibile în gama XCeed, printre care și noul Quantum Yellow.
Interiorul preia conceptul hatchback-ului, cu o consolă centrală ușor orientată către șofer. Un ecran tactil independent se ridică din bord, iar în partea inferioară a tabloului de bord, se regăsesc butoanele pentru controlul sonorizării, al sistemului de încălzire și ventilație. Decorațiuni în crom satinat consolidează atmosfera elegantă, iar viitorul posesor de XCeed poate alege textil, piele artificială și piele pentru scaune și bord.
Unic la XCeed este pachetul care aduce la bord culoarea galbenă, în contrast cu tapițeria neagră.
XCeed este printre primele modele europene care primesc sistemul UVO Connect, care oferă conexiuni între șoferi din lumea întreagă, redând informații pe ecranul tactil de 10,25 inci, și pe smartphone-ul șoferului. Se poate comanda contra cost și instrumentarul de bord Supervision cu ecran de 12,3 inci.
Pe lista de opțiuni apar și ssitemul audio JBL Premium, aer condiționat pe două zone, oglinzi încălzite și pliabile electric, volan încălzit, parbriz încălzit, scaune încălzite și ventilate în față și scaune încălzite în spate.
Gama de motorizare include un motor cu trei cilindri 1.0 T-GDi, cu 120 de cai putere și 172 Nm, un propulsor de 1,4 litri T-GDi cu patru cilindri, cu 140 de cai putere și 242 Nm. Este disponibil și motorul de 1,6 litri T-GDi de la Ceed GT și ProCeed GT, cu 204 cai putere și 265 Nm.
Pentru cei care preferă motoarele diesel, Kia oferă motorul de 1,6 litri, în două versiuni de putere: 115 și 136 de cai putere.
Cu excepția unități 1.0 T-GDi, care vine în compania cutiei manuale cu șase trepte,toate celelalte pot fi cuplate la o transmisie manuală cu șase trepte sau la una automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Un plug-in hybrid și un sistem de propulsie micro-hibrd vor ajunge în gamă la începutul anului viitor.
Mașina va fi produsă la uzina din Zilina, Slovacia, acolo unde se construiesc și hatchback-ul cu cinci portiere Ceed, Ceed Sportswagon și Proceed. Xceed va ajunge în showroom-uri în cel de-al treilea trimestru al anului și va fi vândut cu garanția de 7 ani sau 150.000 de kilometri oferită de constructorul sud-coreean.