Noua Mazda3 apare într-o nouă galerie foto. Imaginile sunt însoțite de primele informații oficiale referitoare la motorizare. Trei motoare vor fi disponibile în Europa: două pe benzină și un diesel.
Fostele unități diesel de 1.5 litri și de 2.2 litri vor fi înlocuite de noul propulsor Skyactiv-D turbo de 1.8 litri, care dezvoltă 116 cai putere și un cuplu de 270 Nm. Mazda trece în contul acestui motor un consum de 4,7 litri/100 km, ceea ce îl face cel mai economic din gamă, cel puțin până când vom afla datele oficiale referitoare la noul Skyactiv-X.
Motoarele Skyactiv-G 2.0 și Skyactiv-X pe benzină vor fi asistate de sisteme micro-hibride. Skyactiv-G 2.0 natural aspirat oferă 122 de cai putere și un cuplu de 213 Nm. Propulsorul primește ajutorul noului sistem micro-hibrid M Hybrid 24V care integrează o baterie litiu-ion de 600 kJ și tehnologie de dezactivare a cilindrilor pentru un consum mai bun și emisii reduse. În ciclul WLTP, consumul este de 6 l/100 km.
Noua Mazda3 – cel mai așteptat motor al gamei: Skyactiv-X
Cel mai așteptat motor al gamei, Skyactiv-X, cu tehnologie de aprindere prin compresie, care își face debutul odată cu noua generație Mazda3, rămâne încă cel mai bine secret de la Mazda. Mazda Slovacia a publicat însă informații referitoare la specificațiile acestui motor. Unitatea dezvoltă 181 cai putere și un cuplu de 222 Nm și este asistat de sistemul M Hybrid. Skyactiv-X va fi disponibil începând cu cea de-a doua parte a anului.
Toate cele trei motoare sunt cuplate standard la o transmisie manuală cu șase trepte sau opțional la o transmisie automată cu șase rapoarte. Motorul Skyactiv-X poate fi comandat în compania sistemului de tracțiune integrală i-Activ AWD, dar numai la versiunea hatchback. Toate modelele primesc G-Vectoring Control Plus pentru un o manevrabilitate și o aderență mai bune.
Mazda vine echipată cu o serie de sisteme de asistență care vor fi incluse în pachetul Safety. Se regăsesc astfel pe listă sistemul de monitorizare a oboselii șoferului, Front Cross Traffic Assist, Intelligent Speed Assistance pentru prevenirea depășirii vitezelor, faruri LED adaptive, dar și sistemul View Monitor cu o cameră video de 360 de grade.
Cabina noii Mazda3 primește intrumentarul de bord digital cu ecran TFT de 7 inci, iar în consola centrală își face loc display-ul tactil de 8,8 inci.
Mașina va veni și la Geneva, la trei luni de la prezentarea oficială, care a avut loc în noiembrie la Los Angeles și va fi disponibilă în curând pentru comandă. Tot la primul mare salon european al anului, vor ajunge și Miata aniversară MX-5 30th Anniversary Edition, dar și noul membru al familiei de SUV-uri nipone, CX-4.