După ce a fost vândută în 500.000 de unităţi la nivel mondial, Mazda5 trece într-o etapă superioară cu noul model ce dezvoltă atuurile predecesorului pentru o experienţă de condus şi mai plăcută.
Noua Mazda5 rămâne fidelă nevoilor familiei şi functionalităţii, mărind spaţiul pentru pasageri într-un interior cu noi materiale şi aducând noi elemente pentru un plus de siguranţă, stabilitate şi manevrabilitate. Modelul adoptă un design exterior mai sportiv şi mai atrăgător, beneficiind de două motorizări pe benzină cu niveluri ale consumului şi emisiilor de CO2 mai reduse, dintre care noul propulsor MZR DISI* de 2.0l este disponibil în premieră. Noua Mazda5 va fi disponibilă şi în România la începutul anului viitor.
La exterior, noua Mazda5 integrează grila frontală în 5 puncte a gamei, bara de protecţie mai joasă, sculptată şi noi faruri mai pronunţate. Aspectul sportiv este evidenţiat de limbajul de design Mazda Nagare, unic pentru segmentul C-MAV (Compact Multi Activity Vehicle). Pentru a evidenţia designul proaspăt şi unic al Mazda5 farurile şi lămpile au fost redesenate intensificând astfel efectul de liniaritate de-a lungul caroseriei. În plus, noile jante de 16 şi 17 inch au un aspect tridimensional. Gama de culori include 10 nuanţe, cea mai nouă fiind Clear Water Blue.
Noua Mazda5 dispune de două variante de motorizare, ambele pe benzină. Motorul nou MZR, 2.0l DISI echipat cu sistemul i-STOP şi o cutie manuală cu 6 trepte dezvoltă 150 CP şi un cuplu maxim de 191 Nm. Ca rezultat al tehnologiei Mazda de oprire/repornire automată a motorului, cosumul combinat a fost redus cu 13% faţă de vechea motorizare la 6,9l/100km, în acelaşi timp fiind reduse cu 15% şi emisiile de CO2. Al doilea propulsor disponibil este MZR 1.8l, care dezvoltă 115 CP şi un cuplu maxim de 165 Nm. Consumul de combustibil a fost redus cu 4% la 7,2l/100 km în timp ce emisiile de CO2 au fost reduse cu 6,1%. Ambele motorizări respectă normele Euro 5.
Noua Mazda5 este echipată cu o gamă complexă de elemente de siguranţă activă printre care ABS, distribuţia electrică a frânării (EBD), controlul dinamic al stabilităţii (DSC), controlul electronic al tracţiunii (TCS), asistenţa la frânare, sistemul de semnalizare în caz de urgenţă (ESS) şi senzori de monitorizare a presiunii în pneuri.