O noua taxa auto ar putea fi introdusa. Timbrul de mediu, care va fi eliminat de la 1 februarie, ar putea, de fapt, să fie substituit de un întreg sistem cumulativ de taxe, propune Asociația producătorilor și importatorilor de automobile din România (APIA).
Noul mecanism de calcul, avansat de reprezentații APIA, ar urma să combine taxarea la înmatricularea unui autovehicul cu un impozit diferențiat pentru mașinile noi, mai puțin poluante, și cele rulate, care se supun unor norme mai vechi de emisii.
”Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor”, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citat de Agerpres.
La rândul său, președintele APIA, Ernest Popovici, prezice o scădere a vânzărilor de mașini noi, ca urmare a eliminării timbrului de mediu, de la 1 februarie: ”Putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția Timbrului de mediu, vom avea un raport între vânzările de vehicule noi și rulate de 1 la 5 mașini, față de 1 la 3”.
Timbrul de mediu va fi eliminat de la 1 februarie. Acesta era în vigoare din 15 martie 2013 și lua în considerare emisiile de CO2 și vechimea mașinii. Taxa auto a fost introdusă pentru prima dată în 2007 și, în forma sa inițială, era calculată în funcție de vechimea mașinii, de norma Euro îndeplinită și de capacitatea cilindrică a motorului.
2 thoughts on “Noua taxa auto: Ce va înlocui timbrul de mediu”
Sa ne mareasca salariile ca in afara si apoi mai vb de taxare daca nu ne vedem in piata victoriei
Nu-mi este clar ce se doreste: reducerea poluarii sau incasarea suplimentara de venituri la stat. Trebuie spus ca o masina care circula mai putin (care sta mai mult in garaj cum este si cazul meu) indiferent de vechime si clasa de poluare, polueaza mult mai putin decat una care circula zilnic sau foarte mult. Din aceasta cauza consider ca nu este corecta taxarea dupa capacitatea cilindrica sau vechimea unei masini, ci este mai corect ca aceasta taxa sa fie in functie de poluarea reala a unei masini, mai bine spus dupa cat circula (poluarea fiind proportionala cu kilometri parcursi). Dupa parerea mea cred ca este mai corect ca valoarea timbrului de mediu sa fie inclusa in pretul carburantului; circuli mai mult, poluezi mai mult si trebuie sa platesti mai mult. Indiferent ce solutii gasiti, o cota parte din valoarea taxei de mediu trebuie inclusa si in pretul carburantului.