Noua taxă auto ar putea intra în vigoare în luna martie a anului viitor, a anunțat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.
“Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie – aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu ştiu cum va ieşi forma finală a acestei penalităţi pentru maşinile care vor polua şi sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem şi o formă finală. Principiul va fi acelaşi, adică ‘Poluatorul plăteşte!’. Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem HG-ul de adoptare a Planului Naţional de Gestiune a Deşeurilor şi, în felul acesta, procedura de infringement şi o condiţionalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană”, a declarat Gavrilescu.
„Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină”, explică Gavrilescu.
Guvernul pregătește un impozit pentru samsari
În urmă cu o lună, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Cornel Brezuică, dezvăluia că sunt în discuție două variante de taxă auto: plata noului timbru de mediu o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, respectiv plata anuală a unui nou impozit, stabilit în funcţie de nivelul de poluare.
Taxa auto a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, ulterior, din 15 martie 2013, intrând în vigoare timbrul de mediu, calculat exclusiv în funcție de emisiile de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu a fost eliminat de Parlament, odată cu cele 102 taxe nefiscale care au fost anulate de la 1 februarie 2017.