Ce începuse ca un zvon incredibil, a devenit realitate. Noua Toyota Land Cruiser va fi un fel de fata morgana pentru clienți. O comanzi azi, o primești peste 4 ani.
Totul a început acum 4 luni, când publicația australiană Drive scria despre întârzieri de 6-12 luni la livrările de pe teritoriul Australiei. Iar în cazul în care noua Toyota Land Cruiser ajungea la dealeri, aceasta trebuia ținută ca demo car, și nu vândută. Deși ar fi fost disponibile câteva exemplare, s-a decis ca toți clienții să fie tratați identic, și să nu fie vândut niciunul.
Noua Toyota Land Cruiser suferă: semiconductori și Covid
Problema este legată, în principal, de semiconductori. Mai mult, deși reprezentanți ai mai multor producători auto sunt de părere că această criză se va diminua considerabil în 2022, pentru potențialii clienți de Land Cruiser situația a devenit, brusc, neagră. Și anunțul e oficial. A apărut pe site-ul oficial Toyota din Japonia.
”Vă mulțumim că sunteți interesați de acest model. Suntem încântați de cât de bine a fost primit noul Land Cruiser, nu numai în Japonia, ci în întreaga lume. Va dura mult de la primirea comenzii până la livrare.
Termenul de livrare este de aproximtiv 4 ani. Vom face tot posibilul să-l scurtăm, și apreciem înțelegerea dvs!”
Concomitent, Toyota a anunțat întârzieri la întreaga gamă din cauza valului de Covid care a lovit Asia.
Sigur, întârzieri de câteva luni, sau chiar un an au ajuns să fie la ordinea zilei peste tot în industrie. Dar o întârziere de 4 ani, confirmată oficial, e o premieră absolută. Practic, când poți primi mașina, tehnica utilizată ar putea fi depășită. Asta, în ideea că la fiecare 4 ani se aplică faceliftul de la mijlocul vieții pentru fiecare model.
Rămâne de văzut cât de înțelegători vor fi potențialii clienți. Mai ales că, în Orient, aceștia sunt clienți dedicați modelului, au bani și sunt obișnuiți să li se aștearnă totul la picioare.