Noua Toyota Prius își face acum apariția în versiune europeană. Mașina primește în premieră tracțiune integrală AWD-i, iar sistemul Toyota Safety Sense este dotare standard în gamă.
Cel mai popular model hibrid din lume, cu o experiență de 20 de ani în segmentul mașinilor cu emisii reduse, Toyota Prius se află acum la cea de-a patra generație. A fost primul model construit pe platforma Toyota New Global Architecture, care oferă acum o nouă dimensiune dinamică.
Sistemul inteligent de tracțiune integrală AWD-i (All-Wheel Drive – intelligent), în premieră oferit opțional în gama Prius, acționează automat la plecarea de pe ploc și la viteze mai mari, între 10 și 70 km/h, atunci când identifică o pierdere a tracțiunii, pe suprafețe cum ar fi cele acoperite de apă, gheață sau zăpadă. Proiectat special pentru Prius, sistemul nu influențează semnificativ consumul de carburant și nici emisiile.
Prezentată oficial în America la Salonul Auto de la Los Angeles, în noiembrie 2018, Prius vine cu un sistem de propulsie aproape neschimbat. Motorul electric livrează un cuplu de 570 Nm, dar noxele au rămas la un nivel impresionant de numai 99 g/km în ciclul WLTP, iar consumul de carburant este de 4,4 l/100 km. În statele cu o climă rece exremă, Toyota oferă și o batere nichel-metal pentru modelele echipate cu AWD-i. Propulsorul electric al mașinii construite pe platforma TNGA, funcționează în tandem cu un motor de 1.8 litri cu 4 cilindri DOHC.
Au apărut schimbări și în ceea ce privește look-ul lui Prius. În partea frontală și-au făcut apariția o bară nouă și blocuri optice bi-LED, mai înguste. Capota a fost ridicată pentru a oferi un profil mai cursiv al siluetei nipone, iar în partea posterioară, stopurile cu linii orizontale subliniază lățimea mașinii.
Apar în gamă jante cu design nou cu dimensiuni cuprinse între 15 și 17 inci, dar și două culori noi: Emotional Red 2 și Aqua Breeze metallic.
Versiunea AWD-i este ușor de recunoscut datorită geamurilor spate cu tentă mai deschisă și finisajelor piano black pe montanții centrali.
La interior, Toyota a plusat la capitolul “calitate”, sporind astfel și confortul la bord. Finisaje noi piano black și un nou design al tapițeriei scaunelor mai compacte, sunt disponibile acum.
Viitorul șofer de Prius nou va avea surpriza să observe un nou modul pentru controlul head-up display-ului și al fazei lungi automate. Apar și butoane noi pentru controlul geamurilor și al oglinzilor, care, promit japonezii, sunt mai ușor de folosit.
Sistemul Toyota Touch 2 a fost actualizat pentru o operare mai facilă și a primit funcții noi, fiind aacum redat pe un ecran tactil de 7 inci, în timp ce suportul pentru încărcarea prin inducție a telefonului mobil a crescut în dimensiuni, putând acum să primească două terminale.
Echipată standard cu cea de-a doua generație a sistemului Toyota Safety Sense, noua Toyota Prius reprezintă și un salt tehnologic. Sistemul Pre-Collision, Intelligent Adaptive Cruise Control (iACC), Lande Departure Alert/Lane Trace Assist, Automatic High Beam și Road Sign Assist sunt toate incluse în pachetul de siguranță.