“Legenda se întoarce”, anunță niponii la prezentarea noii Toyota Supra. Aflată la cea de-a 5-a generație, mașina sport va prelua motorizările fratelui bavarez BMW Z4 și va fi produsă în premieră, și în versiune GR, de către Toyota Gazoo Racing.
Cu o lungime de 4.380 mm, o lățime de 1.865 mm, o înălțime de 1.295 mm și un ampatament de 2.470 mm, noua Toyota Supra imită proporțiile noului BMW Z4, alături de care a fost dezvoltată și care a fost deja prezentat vara trecută. Cu un design expresiv, inspirat de generația anterioară, Supra vine cu o parte frontală marcată de prezența blocurilor optice LED. Din profil, linia dinamică a sportivei nipone promovează ideea de suplețe, în timp ce partea din spate, cu stopuri LED și evacuare dublă, integrată în difuzor, aduce o imagine de forță.
Cabina noii GR Supra primește elemente tipice modelelor GT, fără ca acestea să anuleze însă, spiritul practic, promite Toyota. Instrumentarul de bord cu ecran digital de 8,8 inci cu aspect tridimensional, consola centrală asimetrică, ecranul tactil central tot de 8,8 inci și fețele ușilor sunt concepute într-o manieră care să asigure o imagine cursivă, unitară. Volanul îmbrăcat în piele este proiectat pentru a oferi o priză excelentă.
Șoferul de GR primește scaune ventilate inspirate de cele aflate la bordul mașinilor de curse, îmbrăcate în piele și Alcantara perforată.
Pusă în mișcare de un motor turbo de 3.0 litri cu șase cilindri, care dezvoltă 340 de cai putere și 500 Nm, cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte, noua Toyota Supra este, se laudă producătorul, o mașină sport în cea mai pură formă. Pentru a se asigura de acest lucru, chiar președintele Toyota, Akio Toyoda, a testat-o pe Nurburgring. Șoferul poate schimba singur treptele prin intermediul padelelor montate pe coloana de direcție. Echipată cu Launch Control, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Sistemul Vehicle Stability Control primește și o setare specială pentru distracție pe circuit, care reduce gradul de intervenție al sistemelor de asistență.
Două linii de echipare vor fi disponibile: Active și Premium, versiunea Toytoa GR Supra Active cu motor 2.0, 197 CP și 320 Nm, poziționându-se ca versiune entry-level. Această versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde. În vârful gamei, se va regăsi GR Supra Premium, care primește în plus sistem audio JBL cu 12 difuzoare, un head-up display, sistem de încărcare prin inducție și pachete de depozitare și iluminare speciale.
Toate versiunile Toyota GR Supra comercializate în Europa sunt dotate cu diferențial activ. Doar 900 se vor produce pentru clienții de pe “bătrânul continent” în primul an de la lansare.
Toyota GR Supra va fi ajunge la primii clienți în vara acestui an.