Ajuns la a treia generație, Audi A6 Allroad se bazează în continuare pe un mixt între rafinament, practicalitate și performanțe peste medie în teren dificil.
Ca si predecesorii sai, privit de la distanta, noul A6 Allroad nu este chiar usor de distins fata de un A6 Avant clasic. Pentru a sesiza diferentele de atitudine trebuie sa te apropii si sa observi insertiile din plastic din zona pasajelor rotilor si cele doua scuturi din otel inoxidabil plasate in partea inferioara a caroseriei (fata si spate).
O alta trasatura distinctiva este si garda la sol, mai mare cu 6 cm fata de modelul Avant. Devenita deja un trade-mark Allroad, suspensia pneumatica reglabila se afla in echiparea standard si poate fi controlata de sofer prin intermediul interfetei sistemului Audi Drive Select (tractiunea integrala quattro se afla si ea in standard). In functie de viteza de rulare suspensia pneumatica poate cobora masina cu 15 mm sau o poate ridica cu 35 mm.
A6 Allroad poate fi comandat cu patru motorizari, toate in configuratie V6, unul pe benzina si trei diesel. Varianta pe benzina produce 310 CP cu ajutorul unui compresor si consuma in medie 8.9 l/100 km. Motoarele diesel TDI sunt derivate din blocul motor de V6 de 3 l si pot fi comandate in trei versiuni de putere: 204 CP, 245 CP si 313 CP. Echipat cu cel mai puternic motor diesel din gama A6 Allroad atinge 100 km/h cu startul de pe loc in doar 5.6 secunde fiind echipat cu o transmisie automata cu 8 trepte. Celelalte trei motoare din gama sunt cuplate standard cu o transmisie automata cu 7 trepte.
Interiorul lui Allroad se distinge fata de un interior clasic de A6 prin integrarea logo-urilor Allroad in diferite zone plus cadranele de bord pe fond negru. In Germania noul Allroad va fi disponibil din primavara acestui an de la un pret de 54.600 Euro pentru versiunea de baza V6 3.0 TDI/204 CP.