Aston Martin Vantage a trecut printr-un facelift care i-a adus un aspect nou, tehnologie de ultimă oră și mult mai multă putere de la V8-ul Mercedes-AMG.
Propulsat de un V8 4.0 twin-turbo construit manual și modificat substanțial, noul Vantage este cel mai rapid din istoria acestui model. Cu o putere maximă de 665 CP și un cuplu de 800 Nm, prezintă cele mai mari diferențe la aceste capitole față de predecesorul său, de 155 CP și 115 Nm, adică creșteri de 30%, respectiv 15%. Puterea mai mare a fost obținută prin adoptarea unor profiluri modificate ale camelor, a unor rapoarte de compresie optimizate, a unor turbine mai mari și a unei răciri îmbunătățite.
Cuplat la o cutie automată ZF cu opt trepte, accelerează până la 100 km/h în doar 3,4 secunde și propulsează sportiva cu două locuri și tracțiune spate la o viteză maximă de 320 km/h. Atât raportul final de transmisie scurtat (3,083:1), cât și calibrarea schimbării treptelor au fost perfecționate pentru a maximiza răspunsul și plăcerea conducerii.
Alte îmbunătățiri sunt noul sistem Launch Control, sistemul de răcire complet reproiectat și sistemul de ungere substanțial modificat.
Tren de rulare optimizat
Și rigiditatea caroseriei a fost îmbunătățită, cu ajutorul barei transversale frontale repoziționate și al unui suport mai rigid și mai ușor al motorului. Amortizoarele adaptive de generație nouă se alătură servodirecției recalibrate, unui nou diferențial electronic cu alunecare limitată și unui sistem de control al stabilității mai inteligent, cu opt trepte. Standard sunt oferite jante forjate din aliaj, de 21 de inchi, încălțate cu pneuri Michelin Pilot Sport S 5 de 275/35 în față și 325/30 în spate, dezvoltate special pentru această mașină.
Frânele standard au discuri din fontă, de 400 mm în față și 360 în spate, cu un sistem de amplificare a frânării reglat pentru a oferi „o mai mare încredere“. Opțional sunt disponibile frâne cu discuri carbon-ceramice, care reduc masa cu 27 kg.
Exterior mai agresiv
Noul Aston Martin Vantage are o caroserie similară în mare măsură cu a predecesorului său, dar mai lată cu 30 mm, modificările fiind concentrate într-o parte frontală redesenată, cu noi faruri cu leduri matriciale. Priza principală din față este cu 38% mai mare, pentru o creștere de 29% a debitului de aer, în plus remarcându-se noi prize de aer de o parte și de alta și un deflector inferior restilizat.
Alte modificări vizuale includ pasajele mai largi ale roților, oglinzile retrovizoare fără ramă, mânerele ușilor „la vedere“ și o nouă bară de protecție posterioară cu prize de aer laterale și țevi de eșapament mai mari.
Interior mai primitor
În habitaclu, Vantage a renunțat la îmbătrânitul sistem de infotainment de la Mercedes, înlocuindu-l cu un ecran tactil de 10,25 de inchi, proiectat in-house, cu Apple CarPlay wireless (despre Android Auto nu se spune nimic), navigație prin satelit și suport pentru o aplicație Aston Martin pentru smartphone. Pe lângă displayul tactil mai mare s-au păstrat comutatoare și cadrane fizice pentru selectorul de viteze, modul de rulare și controlul climatizării, precum și comenzi rapide pentru rigiditatea suspensiei, modul de evacuare, setările de control al stabilității, asistența la menținerea benzii de rulare și senzorii de parcare.
Standard este disponibil un sistem audio Aston Martin cu 11 difuzoare și 390 de wați, iar opțional, un Bowers & Wilkins cu 15 difuzoare și 1170 de wați, proiectat special.
Producția modelului Aston Martin Vantage 2024 va începe în primul trimestru al acestui an, iar primele livrări se vor face până la sfârșitul lunii iunie.