Derivat din cochetul A1, modelul A1 e tron foloseşte un sistem de propulsie hibrid dezvoltând 102 CP, putere care îi asigură demarajul 0-100 km/h în doar 10.2 secunde. Diferenţa principală faţă de e-tron-urile lansate anterior, tot sub forma de concept, este reprezentată de sistemul de propulsie al modelului A1.
Dacă la precedentele două concepte aveam de-a face cu vehicule propulsate doar de motoare electrice, acest model nou vine cu un sistem de propulsie hibrid. Conceptul este în viziunea creatorilor un Mega City Vehicle (MCV) şi reprezintă pătrunderea Audi pe segmentul în plină dezvoltare al vehiculelor de acest tip.
Iar ca intrarea să fie într-adevăr spectaculoasă, soluţia aleasă pentru sistemul conceput este inedită şi reprezintă o premieră pentru segment. A1 e-tron este echipat cu un motor electric alimentat de la un set de baterii; când bateriile se descarcă, îşi intră în rol un motor termic care antrenează un generator pentru încărcarea lor.
Surpriza o constituie faptul că s-a folosit un motor rotativ, de tip Wankel, care oferă o serie de avantaje conceptului. Audi nu se referă la acesta ca la un motor, ci îl numeşte „mijloc de prelungire a autonomiei”. Dimensiunile acestuia sunt foarte reduse datorită faptului că dispune de o capacitate a camerei de ardere de doar 254 cmc.
Noul Audi A1 e-tron – A1 e-(lec)tron
Chiar şi asa este capabil să dezvolte o putere de 15 kw, suficientă pentru ca generatorul să încarce bateriile. Consumul unităţii Wankel este de 1,9 litri la 100km, iar emisiile de CO2 sunt de 45g/km.
Alte avantaje ale folosirii soluţiei cu motor rotativ sunt: vibraţiile reduse pe care acesta le generează în funcţionare, silenţiozitatea şi, nu în ultimul rând, greutatea redusă.
Împreună cu generatorul de încărcare a bateriilor şi cu sistemele de legătură şi comandă, motorul cântăreşte 70 de kg şi este plasat în partea din spate, pentru o mai buna distribuţie a maselor.Inima electrică a lui A1 e-tron.
Bateriile de tip litiu-ion, daca sunt complet încărcate, oferă posibilitatea unei autonomii de 50 de km pentru motorul spectaculosului concept.
Vorbim de un motor care în sarcină maximă generează nu mai puţin de 75 kW (102 CP) şi un cuplu foarte bun de 240 Nm transmis către puntea faţă. Toate acestea la o turaţie a motorului de 5000 rpm. În utilizare normală, motorul generează 45kW (61 CP) şi un cuplu de 150 Nm.
Transmisia modelului se face prin intermediul unui levier de comandă care prezintă trei poziţii (D, N, P). Bateriile folosite au o formă compactă şi sunt montate într-o structură în forma literei T, sub podeaua maşinii, în apropierea punţii spate. Bateriile de tip litiu-ion de 380 V sunt compuse din 96 de celule prismatice şi au o greutate de doar 150 kg.
Acestea pot fi încărcate complet la o sursă de 380 V în doar 3 ore; mufa de încărcare se află poziţionată în faţă, în spatele logo-ului Audi de pe grilă.
Construcţia compactă a pachetului de baterii are rezultate semnificative în comportamentul dinamic al automobilului, datorită scăderii poziţiei centrului de greutate, prin montarea lor sub podea şi datorită distribuţiei optime a greutăţii pe punţi.
Greutatea totală a maşinii ajunge astfel la valoarea de 1190 kg. Pentru a nu forţa unitatea de propulsie, viteza maximă de deplasare a fost limitată la 130 km/h, protejând astfel sistemul de o posibila supra solicitare.
Deşi nu este vorba de o valoare mulţumitoare, este bine de ştiut pe de altă parte, că timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 10,2 secunde.
La capitolul design, modelul păstrează nealterat caracterul lui A1, aplicând pe alocuri detalii de efect, pentru a face diferenţa. Roţile imense cu dimensiunea pneului 215/35 R18, completează aspectul premium al modelului, iar design-ul jantelor cu multe spiţe aminteşte de palele turbinelor.
La interior se pastrează aceeaşi atmosferă elegantă cu elemente care tradează înclinaţia sportivă a brand-ului Audi.