Noul Audi A8 va fi prezentat la summitul Audi de la Barcelona pe 11 iulie. Nava-amiral Audi va avea un design revoluționar și va utiliza a treia generație a structurii Aluminium Space Frame. Primele imagini și detalii.
Ajuns la cea de-a patra generație, noul Audi A8 (nume de cod D5) va folosi, pentru prima dată, magneziul în componența structurii caroseriei ASF. Aceasta va fi realizată dintr-un mix de patru materiale: aluminiu în proporție de 58%, oțel convențional, oțel deformat la cald și plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFK). Noul A8 se bazează pe platforma modulară longitudinală MLB utilizată la noul SUV Q7 și care va sta și la baza viitorului A9 Coupe și a SUV-ului coupe Q8. Lungimea de 5,14 metri și nampatamentul nu diferă prea mult de ale actualei generații.
Caroseria noului A8 va fi cu 24% mai rigidă decât a vechii generații. Celula de siguranță combină aluminiul cu oțelul conventional și oțelul deformat la cald, cadrul din spatele banchetei este realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFK) iar structura de rigidizare dintre oalele amortizoarelor față este din magneziu, fiind cu 28% mai ușoară decât una similar din aluminiu. Montantții față, central și spate sunt realizați din aluminiu ranforsat cu oțel și sunt mai subțiri decât în mod normal, ușa față are o deschidere cu 36 mm mai mare și unghiul de vizibilitate față este cu 5 grade mai larg.
În ciuda materialelor high-tech folosite, noul Audi A8 va fi, de fapt, sensibil mai greu decât modelul actual, din pricina normelor de siguranță mai stricte, noilor tehnologii și diversității formelor de propulsie. Astfel, noua caroserie va cântări la gol 282 kg față de 231 kg la vechea generație. Dar caroseria se va preta mai bine la adaptarea propulsiilor neconvenționale. De exemplu, vor putea fi montate baterii de diverse capacități în mod adecvat pentru a nu suferi în cazul unui impact.
Planșa de bord este complet nouă și cuprinde trei displayuri orientate spre șofer. Butoanele și manetele au fost drastic reduse, iar cunoscutul buton rotativ va fi istorie fiind înlocuit de un touchpad. A8 va oferi cele mai avansate sisteme de asistență pentru conducerea autonomă și cel mai nou sistem multimedia MIB2+ care va dispune de un display mai mare și de copmenzi vocale și prin gesturi. În plus, pasagerul față va avea și el displayul lui. Așa cum Audi anunța încă de la prezentarea conceptului Prologue, noul A8 va putea fi capabil să fie condus autonom până la viteze de 130 km/h.
Designul exterior semnat de noul director de stil Audi Marc Lichte va fi inspirat de conceptul Prologue și se remarcă prin farurile mai înguste cu tehnologie OLED și grila radiatorului mai masivă cu prize de aer mai largi practicate în bara de protecție. Spatele va fi mai scurt, montantul central mai lat și consolele față și spate vor fi mai scurte. În lateral se remarcă așa numita linie Tornado, o linie foarte ascuțită care este foarte greu de realizat în aluminiu. Datorită pasajelor generoase ale roților, vor putea fi montate jante de până la 21 inch și chiar 22 inch la versiunea de top S8.
Gama de motorizări va fi alcătuită din tradiționalele unități V6, V8 și W12. Adoptarea rețelei de 48V ca la Mercedes va permite utilizarea unei turbine acționate electric. Motorul V8 bi-turbo pe benzină de 4 litri de la Porsche Panamera va livra în jur de 470 CP în timp ce W12 de 6 litri de la Bentayga va livra peste 600 CP.
Pe frontul diesel spectrul de putere va oscila între 320 CP la V6 TDI de 3 litri și peste 400 CP în cazul lui 4.2 TDI V8 preluat de la Panamera. Tracțiunea integrală quattro și cutia automată cu 8 trepte vor fi standard pe toată gama care va fi completată cu o versiune Plug-In Hybrid, cea sportivă S8 și cea cu ampatament lung. S8 va avea în jur de 560 CP tot dintr-un motor V8 biturbo de 4 litri față de 520 CP în trecut.
Noul Audi A8 va fi disponibil la vânzare de la sfârșitul acestui an. După debutul de la summitul Audi din iulie, publicul internațional va putea admira în premieră noua limuzină la Salonul Auto de la Frankfurt, în această toamnă.