A doua generaţie a supercarului Audi R8 a fost dezvăluită oficial, în avanpremiera debutului de la Geneva. Cartea sa de vizită indică o putere maximă de 540 sau 610 CP şi o greutate totală redusă cu până la 50 kg.
Cu dimensiuni exterioare similare modelului anterior (lungime 4,42 m, lăţime 1,94 m, înălţime 1,24 m), noul R8 este construit pornind de la aceeaşi arhitectură tehnică folosită şi de fratele de concern Lamborghini Huracan. Ecartamentul şi ampatamentul (2,65 m) sunt, însă, diferite, cu un mic plus în dreptul modelului din Ingolstadt.
Greutatea totală a scăzut sensibil graţie mixului inteligent de aluminiu şi plastic ranforsat cu fibră de carbon afişat de cea mai nouă iteraţie a structurii Audi Space Frame. Panourile exterioare sunt, de asemenea, modelate exclusiv din aluminiu. În cazul modelului de top, R8 V10 Plus, acul cântarului se opreşte la gradaţia de 1.454 kg. Rigiditatea torsională a crescut, însă, cu 40 de procente.
Le debut, Audi R8 va putea fi comandat în compania motorului V10 cu tehnologie Cylinder on Demand, prezent şi pe Huracan. Acesta va fi disponibil în două trepte de putere: 540 CP pentru modelul de bază şi 610 CP pentru cel de top, V10 Plus – cu 60 CP mai mult decât predecesorul său. Ambele vor fi cuplate la transmisia automată S tronic cu şase rapoarte, de altfel, şi singura oferită la lansare, cutia manuală fiind eliminată din program. Sistemul de tracţiune integrală quattro va fi standard. Acesta poate repartiza până la 100% din cuplu unei singuri punţi, un diferenţial mecanic cu alunecare limitată îl împarte în mod egal între cele două roţi posterioare.
Audi R8 consumă doar 11,8 l/100 km în regim mixt şi emite 275 g CO2/km, în timp ce fratele său mai potent, V10 Plus, este creditat cu o medie de 12,4 l/100 km şi emisii de 289 g. Bineînţeles, capitolul performanţe rămâne punctul forte al noului Audi R8. În haine de V10 Plus, R8 atinge 100 km/h în 3,2 secunde şi ajunge la viteza maximă de 330 km/h. Varianta entry-level se laudă cu 3,5 secunde şi 323 km/h.
Salonul de la Geneva va găzdui şi premiera versiunii plug-in hybrid R8 e-tron. Două motoare electrice montate deasupra punţii din spate produc 460 CP şi 920 Nm, în condiţiile unei autonomii totale incredibile de 450 km.
La interior, R8 preia layout-ul Virtual Cockpit cu care ne-a familiarizat deja noul TT. Un display de 12,3 inci poziţionat în locul instrumentelor de bord clasice oferă toate informaţiile esenţiale şi poate fi configurat în diverse moduri de afişare. Majoritatea setărilor maşinii pot fi configurate cu ajutorul butoanelor multifuncţionale plasate pe volan. Intervenţia sistemului ESP poate fi, de asemenea, ajustată în funcţie de traseul ales, în trei trepte, Snow, Wet şi Dry.