Noul Audi RS 6 Avant GT este vârful de lance al seriei de modele. Ediția specială e plină de detalii exclusiviste atât la exterior, cât și la interior. Un spoiler impresionant la marginea acoperișului, un deflector redesenat și jantele de 22 de inchi cu un design distinctiv subliniază poziția sa de top în seria căreia îi aparține. La interior, scaunele-scoică de înaltă calitate, combinația coloristică nouă și numărul individual de pe consola centrală reprezintă accente exclusiviste. Suspensia coilover reglabilă și ușoară, disponibilă doar pentru RS 6 Avant GT, și un diferențial sport quattro refăcut pe puntea din spate intensifică experiența condusului. V8-ul biturbo furnizează o putere de 463 kW (630 CP) și un cuplu de 850 Nm între 2300 și 4500 rpm. Livrarea modelului Audi RS 6 Avant GT va începe în al doilea trimestru al anului 2024, la un preț care pornește de la 219.355 de euro.
Ideea lui Audi RS 6 Avant GT pornit de la conceptul RS 6 GTO din 2020. 12 ucenici care învățau să lucreze pe post de carosieri, mecanici auto, vopsitori auto și mecanici de întreținere a utilajelor au muncit la acest proiect timp de 6 luni, cu sprijinul Audi Design. Aceștia au fost inspirați în mare parte de legendarul automobil de curse Audi 90 quattro IMSA GTO din 1989.
Un aspect remarcabil
Noul Audi RS 6 Avant GT se diferențiază de celelalte modele din gamă, RS 6 Avant și versiunea RS 6 Avant performance, prin aspectul său și mai impresionant. Partea frontală frapantă a fost inspirată în mod evident de a conceptului RS 6 GTO.
Grila Singleframe și prizele de aer sunt finisate în negru lucios, ceea ce face ca mașina să pară și mai joasă și mai lată. Lamelele verticale din șorțul frontal, noua grilă de admisie și splitterul integrat în bara de protecție sporesc aspectul incisiv. Pentru prima dată, Audi Sport GmbH nu numai că a folosit o capotă complet reproiectată, dar a și fabricat-o din fibră de carbon. Gurile de aer integrate în spatele roților de 22 de inchi, reduc presiunea aerului în pasajele roților și îmbunătățesc răcirea frânelor. La fel precum capota, aripile care adăpostesc roțile mari sunt, pentru prima dată, realizate în întregime din fibră de carbon.
Profilul lateral este definit de inserțiile din fuste, de carcasele din carbon lucios ale oglinzilor exterioare și de jantele de 22 de inchi cu șase spițe, realizate exclusiv pentru RS 6 Avant GT. În spate, această ediție specială impresionează prin inscripția neagră „RS 6 GT“, un hayon special adaptat designului, cu un prag de încărcare coborât vizual, un deflector funcțional și un spoiler distinctiv, inspirat din motorsport. Pentru prima dată în istoria modelului RS 6 Avant, șinele de pe acoperiș au fost îndepărtate, pentru ca silueta să fie și mai plată, și mai sportivă.
Pentru RS 6 Avant GT există doar variante decorative bicolore. Prima, în combinație cu un finisaj Arkona White, combină culorile tradiționale ale Audi Sport, negru, gri și roșu. Emblemele din față și din spate ale modelului au tot aceste culori. Dacă se alege această combinație de culori, jantele sunt întotdeauna albe lucioase. Alternativ, autocolantele în tonuri de negru și gri vin cu nuanța exterioară gri Nardo sau negru Mythos. Pentru a le asorta, Audi Sport GmbH oferă jantele în negru lucios sau negru mat. Cele patru inele de pe Singleframe și hayon împreună cu numele modelului sunt standard negre. Pentru exterior sunt disponibile nuanțele Arkona White, Nardo Gray, Chronos Gray Metallic, Madeira Brown Metallic și Mythos Black Metallic.
RS 6 Avant GT iese de pe linia de producție cu pachetul de design RS ca dotare standard. Interiorul negru este pus în valoare de numeroase accente într-o combinație de roșu și arămiu – de exemplu, cusăturile de pe volan, de pe părțile laterale ale consolei centrale, de pe cotiera centrală și cotierele ușilor și de pe covorașele cu inscripția „RS 6 GT“. Noile scaune-scoică RS cu piele Dinamica și inscripția „RS 6 GT“ de sub tetiere prezintă și ele această combinație cromatică. Cusăturile în formă de fagure din centrul scaunului sunt în culoarea Express Red, iar cele de exterior sunt arămii.
Performanțe de nivel superior
Noul RS 6 Avant GT are o putere de 463 kW (630 CP) și un cuplu maxim de 850 Nm. Asta reprezintă o creștere de 22 kW (30 CP) și 50 Nm în comparație cu modelul de bază, RS 6 Avant. Vârful de lance al seriei sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid decât RS 6 Avant. RS 6 Avant GT accelerează până la 200 km/h cu start de pe loc în doar 11,5 secunde, cu 0,5 secunde mai repede decât RS 6 Avant. Viteza maximă e de 305 km/h, iar decelerarea este gestionată de sistemul de frânare cu discuri ceramice RS, disponibil în echiparea standard.
Puterea motorului 4.0 TFSI e preluată de tracțiunea integrală quattro prin intermediul cutiei de viteze standard Tiptronic cu opt trepte, care are timpii de schimbare optimizați. Ca și RS 6 Avant performance, RS 6 Avant GT utilizează cea mai recentă versiune a diferențialului central blocabil. Deosebit de ușor și compact, acesta distribuie puterea motorului către punțile din față și din spate în raport de 40:60%. În caz că apare un derapaj, un cuplu de tracțiune mai mare este aplicat automat pe puntea cu o tracțiune mai bună – până la 70% poate ajunge la puntea din față și până la 85% la cea din spate. Diferențialul central reproiectat îmbunătățește dinamica de conducere, asigură o virare sensibil mai precisă și face ca subvirarea la limită să fie mai redusă.
Pentru a distinge și mai mult ediția specială de alte modele RS, diferențialul sport quattro de pe puntea din spate a fost setat special pentru RS 6 Avant GT. Noii parametri se concentrează pe o mai mare agilitate și pe o mai mare polarizare asupra spatelui în modul de conducere „dinamic“. Astfel, manevrabilitatea e sportivă, neutră și foarte precisă. Pentru prima dată și numai pentru RS 6 Avant GT, suspensia coilover reglabilă este oferită standard. Aceasta reduce înălțimea de rulare cu 10 mm față de a lui RS 6 Avant și oferă o combinație perfectă între dinamică și confort. Arcuri cu o rată de compresie mai mare, amortizoare reglabile în trei trepte și stabilizatoare mai rigide (mai rigide cu 30% în față și cu 80% în spate) asigură un ruliu mai mic al caroseriei. Opțional sunt disponibile suspensia sport RS plus cu Dynamic Ride Control (DRC) sau suspensia pneumatică adaptivă RS.
Noile anvelope Continental Sport Contact 7 285/30 R22 asigură aderența necesară pentru o conducere dinamică. Acestea oferă o ținută de drum mai bună atât pe uscat, cât și pe carosabil umed și reduc subvirarea în curbele luate în forță, ceea ce face ca manevrabilitatea să fie în general mai precisă pe întreaga plajă de viteze. În plus, distanța de frânare este cu până la 2 metri mai scurtă cu noile anvelope atunci când se frânează de la 100 la 0 km/h.
Producție de înaltă calitate
Un lucru diferit la noul RS 6 Avant GT este că, spre deosebire de RS 6 Avant, nu e asamblat în întregime pe linia de producție din Neckarsulm. După ce caroseria este construită și vopsită, cele 660 de exemplare sunt trimise la Böllinger Höfe, aflat în apropiere, unde sunt realizate în serie mică modelele Audi R8, Audi e-tron GT quattro și RS e-tron GT. Asamblarea finală e realizată de șapte angajați cu experiență, în trei stații de asamblare amenajate special pentru această ediție specială exclusivistă. Fiecare vehicul petrece o zi întreagă acolo. Toate caracteristicile specifice GT sunt montate manual pe fiecare dintre cele doar 660 de exemplare RS 6 Avant GT.