Noul BMW 330e Sedan este plug-in hybrid-ul care oferă o autonomie cu peste 50% mai mare ca a versiunii pe care o înlocuiește și emisii reduse cu peste 15%. Crește, în schimb, puterea sistemului de propulsie.
Noul BMW 330e Sedan poate rula acum 66 de kilometri cu emisii zero. Sistemul hibrid integrează un motor pe benzină, de 2.0 litri, cu patru cilindri și tehnologie BMW TwinPower Turbo, care asigură 184 de cai putere, și un motor electric.
Mașina beneficiază de un total de 292 de cai putere și 420 Nm, grație funcției XtraBoost, disponibilă standard, pentru a crește puterea sistemului. Aceasta poate fi activată cu ajutorul comutatorului Driving Experience Control, atunci când șoferul selectează modul Sport. Acesta trebuie doar să apese energic pedala de accelerație și primește instant 40 de cai putere pentru o perioadă scurtă de până la 10 secunde.
Cum funcționează sistemul plug-in hybrid?
Funcția este concepută pentru senzații tari la volanul noului 330e Sedan. Atunci când cel aflat la volan apasă brusc pedala de accelerație de la 20 km/h, mașina accelerează în mai puțin de o secundă cu aproape de două ori vigoarea unui automobil pus în mișcare doar de un motor pe combustie.
XtraBoost este disponibil și atunci când bateria litiu-ion, cu o capacitate de 12,0 kWh și amplasată sub scaunele din spate, are un nivel de încărcare aproape de minim, dar și la kickdown și cu maneta schimbătorului în poziția M sau S.
De 5,9 secunde are nevoie sedanul bavarez pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza sa maximă este de 230 km/h. În modul pur electric, 330e Sedan poate atinge 110 km/h, 30 km/h în plus față de predecesorul său, iar în modul Hybrid – 140 km/h în locul vitezei de 120 km/h a modelului anterior.
Autonomia electrică a crescut cu peste 50% față de cea a predecesorului său, ajungând acum la 66 de kilometri parcurși cu emisii zero. În același timp, cifrele consumului declarat au scăzut cu peste 15%, până la 1,9-1,61 l/100 km/h, în timp ce emisiile sunt între 43 și 37 g/km.
Noul BMW 330e Sedan este echipat standard cu protecție acustică pentru pietoni, care emite un semnal sonor prin intermediul unor difuzoare exterioare.
Prezența bateriei sub banchetă nu compromite spațiul din portbagajul care asigură 375 de litri.
Viitorul posesor de BMW Seria 3 Sedan cu sistem plug-in hybrid poate alege una dintre versiunile Advantage, Sport Line, Luxury Line sau M Sport, ca alternativă la specificaţia de bază. Suspensia M adaptive cu direcție sport variabilă și frânele M Sport sunt pe lista de opțiuni. Din această toamnă, sedanul va putea fi comandat și cu sistem de tractare, cu pivotare electrică a cârligului. Sarcina maximă de tractare pentru modelul plug-in hybrid este 750 de kilograme.
Șoferul va primi ajutorul sistemului Driving Assistant Professional, care se poate bifa contra cost.
Echiparea standard include și încălzire și aer condiționat auxiliare, care folosesc energia stocată în bateria de înaltă tensiune.
Tehnologia de care beneficiază sedanul plug-in hybrid va fi disponibilă şi la noul BMW 330e Touring din vara anului viitor.